PDA

Επιστροφή στο Forum : ΆΓΝΩΣΤΟ ΑΡΧΑΙΩΝ.... ΜΕΓΑΛΟ ΔΡΑΜΑ....ΑΧ ΑΥΤΗ Η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ!!!!


cariña
21-10-11, 23:04
Δεν ξέρω αν το θέμα μου το καταχώρησα στο σωστό μέρος. Σε 50 μέρες περίπου(10-15 Δεκεμβρίου) δίνω κατατακτήριες στην φιλοσοφική και έχουμε 3 μαθήματα να δώσουμε. Στα 2 είμαι διαβασμένη και μου μένει το τρίτο και δυσκολότερο!! Τα αρχαία!!!!! Μεγάλο δράμα αυτό το άγνωστο!! Δεν μου άρεζε από το σχολείο και δεν είχα ασχοληθεί μαζί του στις πανελλήνιες αλλά τώρα βγαίνει μπροστά μου. Υπάρχει κάποια φιλόλογος στο φόρουμ να μου προτείνει κάποια καλά βιβλία γραμματικής και συντακτικού ή κάποια σελίδα στο web που θα με βοηθούσε?? Ή να μου πει γενικά τι να διαβάσω ή να μου δώσει κάποιες συμβουλές?? Η κάθε συμβουλή σας (είτε είστε φιλόλογοι είτε απλά καλοπροαίρετοι να βοηθήσετε) είναι πολύ σημαντική για εμένα και θα σας ήμουν πραγματικά ευγνώμον!!!!

meaculpa
22-10-11, 02:44
σε ποιας πολης την φιλοσοφικη δινεις?ισως μπορεσω να σου πω καποια πραγματα. γενικα απο συντακτικο, εχω να προτεινω του αναστασάκη,είναι αρκετά καλό, έχει όλα τα συντακτικά φαινόμενα, και προτείνεται για υποψήφιους των πανελληνίων(που σημαίνει πως πιάνει ένα ευρύ φάσμα ύλης-αν όχι όλη). πρέπει να κατανοήσεις συντακτικό-γραμματική πάρα πολύ καλά, για να μπορέσεις να βγάλεις μια αξιοπρεπή μετάφραση ή και να λυσεις και ασκήσεις συντακτικές/γραμματικές.
θα με βοηθούσε αν έλεγες σε ποια πόλη δίνεις, ίσως έχω να σου δώσω επιπλέον συμβουλές!

kourkoumpini
22-10-11, 03:09
Το αγνωστο θελει γραμματικη, συντακτικο, λεξιλογιο και τεχνικη. το πανεσπιστημιο στο οποιο δινεις καλο εινια να μας το πεις γιατι καθε σχολη εχει δικες της απαιτησεις.

επισης πρπει να μας πεις τι υποβαθρο εχεις. δηλαδη εισαι απο τριτη δεσμη η απο θεωρητικη κατευθυνση, ξερεις καποια πραγματα και τι κενα εχεις. λογικα με τη γραμματικη δεν εχεις προβλημα. θελει απλα διαβασμα. το σχολικο συντακτικο δεν ειναι ιδιαιτερα βοηθητικο αλλα αν μπορεσεις να το κωδικοποιησεις εχει καλως. συντακτικα κυκλοφορουν πολλα αλλα το θεμα ειναι εσενα ποιο θα σε βολεψει. μπορεις να ριξεις μια ματια σε βιβλιοπωλειο σε 3-4 συντακτικα και να δεις ποιο σε βολευει και να το αγορασεις.
το συντακτικο θελει καλο διαβασμα και πρακτικη εφαρμογη. μπορεις να παρεις μια θεματογραφια που να περιεχει και συντακτικο. ισως και καποια μαθηματα να σε βοηθουσαν.

για τη μεταφραση δεν αρκει μονο να ξερεις τους συντακτικους κανονες, πρπει να μπορεις να μεταφρασεις ακριβως και τις εγκλισεις (δυνητικη οριστικη, δυνητικη ευκτικη κτλ) και να ξερεις και λεξιλογιο, ειδικα τα μορια γιατι στο πανεπιστμιο εκει δινουν αρκετη σημασια. τα αλλα θεωρουνται αυτονοητη γνωση ετσι κι αλλιως

kourkoumpini
22-10-11, 03:12
α επισης, σε ποιο τμημα της φιλοσοφικης δινεις. διαφερει αν δινεις για φιλολογια η για καποιο αλλο τμημα.

δεν ειναι βρε τοσο τραγικο το αγνωστο. το πηρες απο φοβο

bee
22-10-11, 08:45
Διάβαζα αρχαία με την ανηψιά μου που έδωσε το Μάιο του 2011 και πέρασε Νομική (το καμάρι μου! :mrgreen:).Αρχικά έχω να σου προτείνω ιδιαίτερα μαθήματα με κάποιον φιλόλογο. Αν αυτό το απορρίπτεις για οικονομικούς ή άλλους λόγους ,πάμε στο επόμενο. Δεν είμαι φιλόλογος αλλά έχω ασχοληθεί και σαν μαθήτρια και σαν θεία με το αντικείμενο.
-Διάβασε πολύ καλά τις Δευτερεύουσες προτάσεις (είδος,εισαγωγή,συντακτική θέση,λειτουργία) και τους υποθετικούς λόγους.
-Την κλίση των ρημάτων ( το απλό λύω-ομαι που είναι ο κανόνας,τα συνηρημμένα κτλ)
-Πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις σύνταξη και μετάφραση σε καμιά 15αριά κείμενα πριν πας να δώσεις.Γι'αυτό σου ανέφερα παραπάνω την λύση του δασκάλου.
-Τους συνδέσμους που εισάγουν ή ενώνουν Κύριες προτάσεις.
-Απρόσωπες εκφράσεις/ρήματα
Σε τι επίπεδο είσαι;Δηλαδή σε μια αρχαία περίοδο μπορείς να διακρίνεις ρήμα,υποκείμενο,αντικείμενο (έμμεσο και άμεσο,σύστοιχο),επιρρηματικούς/επιθετικούς/κατηγορηματικούς προσδιορισμούς,κατηγορούμενο,συνδέσμους ; Σε δυσκολεύει η μετάφραση των λέξεων;
Πάντως το άγνωστο είναι σαν μαθηματικές πράξεις.Η μετάφραση βγαίνει πολύ εύκολα αν έχεις κάνει μια καλή σύνταξη

bee
22-10-11, 08:49
http://users.sch.gr/papangel/sch/anc/m.agnosto1.htm
Τα εκτυπώνεις και τα κάνεις.Δεν ξέρω βέβαια αν έχει κάπου τις απαντήσεις τους.Αν πατήσεις πάνω από το άγνωστο τη ένδειξη 'αρχαία ελληνικά' σου βγάζει πολλά ακόμα,γραμαματική και συντακτικό!

meaculpa
22-10-11, 12:49
και κάτι άσχετο αλλά και σχετικό μαζί.ποια σχολή έχεις τελειώσει? (γιατί είπες ότι με κατατακτήριες θέλεις να περάσεις φιλοσοφική).

το άγνωστο δεν είναι τίποτα μεν..ΑΛΛΑ απαιτεί γερές βάσεις. Βέβαια έχεις χρόνο μέχρι να δώσεις, για να μπορέσεις να καλύψεις κάποια κενά.Αλλά όπως ξαναείπα θα μας βοηθούσε αν έλεγες σε ποια σχολή ακριβώς και σε ποια πόλη δίνεις.Γιατί πχ, εγώ έχω να σου πω κάποια πράγματα για την φιλολογία στην πόλη που σπούδασα, αλλά και για τον καθηγητή που έχει το μάθημα και τα θέματα που έβαζε.

cariña
22-10-11, 21:43
σε ποιας πολης την φιλοσοφικη δινεις?ισως μπορεσω να σου πω καποια πραγματα. γενικα απο συντακτικο, εχω να προτεινω του αναστασάκη,είναι αρκετά καλό, έχει όλα τα συντακτικά φαινόμενα, και προτείνεται για υποψήφιους των πανελληνίων(που σημαίνει πως πιάνει ένα ευρύ φάσμα ύλης-αν όχι όλη). πρέπει να κατανοήσεις συντακτικό-γραμματική πάρα πολύ καλά, για να μπορέσεις να βγάλεις μια αξιοπρεπή μετάφραση ή και να λυσεις και ασκήσεις συντακτικές/γραμματικές.
θα με βοηθούσε αν έλεγες σε ποια πόλη δίνεις, ίσως έχω να σου δώσω επιπλέον συμβουλές!


Αρχικά να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλες που απαντήσατε τόσο άμεσα. Θα δώσω στην Κομοτηνή. Ελληνικής φιλολογίας. Ήμουν θεωρητική κατεύθυνση και τελείωσα θεολογία. Ήμουν καλή φοιτήτρια αν και οι περισσότεροι δεν την θέλουν την συγκεκριμένη σχολή και έχω διαβάσει πολύ πατρολογία …….. διαβάζοντας ένα αρχαίο κείμενο οπότε καταλαβαίνω το νόημα στο περίπου. Αυτό που με αγχώνει και αλήθεια δεν ξέρω αν θα έχει τέτοια στις κατατακτήριες είναι οι ασκήσεις που σου ζητάνε κάποιους συγκεκριμένους χρόνους ή τι είναι στην πρόταση μια λέξη. Για παράδειγμα αντικείμενο, υποκείμενο και τα σχετικά……αλλά και η μετάφρασή μου δεν είναι πολύ καλή….ένα νόημα βγάζω.

cariña
22-10-11, 21:48
Το αγνωστο θελει γραμματικη, συντακτικο, λεξιλογιο και τεχνικη. το πανεσπιστημιο στο οποιο δινεις καλο εινια να μας το πεις γιατι καθε σχολη εχει δικες της απαιτησεις.

επισης πρπει να μας πεις τι υποβαθρο εχεις. δηλαδη εισαι απο τριτη δεσμη η απο θεωρητικη κατευθυνση, ξερεις καποια πραγματα και τι κενα εχεις. λογικα με τη γραμματικη δεν εχεις προβλημα. θελει απλα διαβασμα. το σχολικο συντακτικο δεν ειναι ιδιαιτερα βοηθητικο αλλα αν μπορεσεις να το κωδικοποιησεις εχει καλως. συντακτικα κυκλοφορουν πολλα αλλα το θεμα ειναι εσενα ποιο θα σε βολεψει. μπορεις να ριξεις μια ματια σε βιβλιοπωλειο σε 3-4 συντακτικα και να δεις ποιο σε βολευει και να το αγορασεις.
το συντακτικο θελει καλο διαβασμα και πρακτικη εφαρμογη. μπορεις να παρεις μια θεματογραφια που να περιεχει και συντακτικο. ισως και καποια μαθηματα να σε βοηθουσαν.

για τη μεταφραση δεν αρκει μονο να ξερεις τους συντακτικους κανονες, πρπει να μπορεις να μεταφρασεις ακριβως και τις εγκλισεις (δυνητικη οριστικη, δυνητικη ευκτικη κτλ) και να ξερεις και λεξιλογιο, ειδικα τα μορια γιατι στο πανεπιστμιο εκει δινουν αρκετη σημασια. τα αλλα θεωρουνται αυτονοητη γνωση ετσι κι αλλιως

Αυτό είναι ένα μεγάλο κενό μου. δεν μπορώ να βγάλω μετάφραση κοντά στο κείμενο και από λεξιλόγιο έχω μαύρα μεσάνυχτα και δεν ξέρω πως να το διαβάσω. έχω ένα βιβλίο από το σχολείο σε φωτοτυπία με λέξεις αλλά δεν μπορούν να μείνουν στο κεφάλι μου με αυτόν τον τρόπο και τα παρατάω.

cariña
22-10-11, 22:01
Διάβαζα αρχαία με την ανηψιά μου που έδωσε το Μάιο του 2011 και πέρασε Νομική (το καμάρι μου! :mrgreen:).Αρχικά έχω να σου προτείνω ιδιαίτερα μαθήματα με κάποιον φιλόλογο. Αν αυτό το απορρίπτεις για οικονομικούς ή άλλους λόγους ,πάμε στο επόμενο. Δεν είμαι φιλόλογος αλλά έχω ασχοληθεί και σαν μαθήτρια και σαν θεία με το αντικείμενο.
-Διάβασε πολύ καλά τις Δευτερεύουσες προτάσεις (είδος,εισαγωγή,συντακτική θέση,λειτουργία) και τους υποθετικούς λόγους.
-Την κλίση των ρημάτων ( το απλό λύω-ομαι που είναι ο κανόνας,τα συνηρημμένα κτλ)
-Πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις σύνταξη και μετάφραση σε καμιά 15αριά κείμενα πριν πας να δώσεις.Γι'αυτό σου ανέφερα παραπάνω την λύση του δασκάλου.
-Τους συνδέσμους που εισάγουν ή ενώνουν Κύριες προτάσεις.
-Απρόσωπες εκφράσεις/ρήματα
Σε τι επίπεδο είσαι;Δηλαδή σε μια αρχαία περίοδο μπορείς να διακρίνεις ρήμα,υποκείμενο,αντικείμενο (έμμεσο και άμεσο,σύστοιχο),επιρρηματικούς/επιθετικούς/κατηγορηματικούς προσδιορισμούς,κατηγορούμενο,συνδέσμους ; Σε δυσκολεύει η μετάφραση των λέξεων;
Πάντως το άγνωστο είναι σαν μαθηματικές πράξεις.Η μετάφραση βγαίνει πολύ εύκολα αν έχεις κάνει μια καλή σύνταξη

Κουτσά στραβά ναι. Ρήματα τα ξεχωρίζω εύκολα. Τις δευτερεύουσες τις βρίσκω όταν είναι σε απλή μορφή αλλά όταν ξεκινά η μίση συνεχίζει άλλη πρόταση και μετά η υπόλοιπη τα χάνω τελείως….αντικείμενα- υποκείμενα σε απλή πρόταση τα καταλαβαίνω όμως όταν η πρόταση είναι πολύπλοκη με δυσκολεύουν.
Προσδιορισμούς καθόλου δεν τους έχω ούτε θεωρητικά. Πρέπει να τους διαβάσω πολύ. Κατηγορούμενα επειδή ξέρω τα ρήματα που έχουν κατηγορούμενο στο περίπου τα καταλαβαίνω.

Επίσης συχνά με δυσκολεύει η μετάφραση των ρημάτων. Να καταλάβω από ποιο ρήμα προέρχεται… αυτό ξέρω αρχικούς χρόνους θέλει τους οποίους το καλοκαίρι ξεκίνησα λίγο λίγο να τους διαβάζω. Στα βασικά ρήματα τουλάχιστον.

kourkoumpini
22-10-11, 22:05
Αυτό είναι ένα μεγάλο κενό μου. δεν μπορώ να βγάλω μετάφραση κοντά στο κείμενο και από λεξιλόγιο έχω μαύρα μεσάνυχτα και δεν ξέρω πως να το διαβάσω. έχω ένα βιβλίο από το σχολείο σε φωτοτυπία με λέξεις αλλά δεν μπορούν να μείνουν στο κεφάλι μου με αυτόν τον τρόπο και τα παρατάω.

1) το λεξιλογιο δεν μαθαινεται ετσι. μαθαινεται μονο με την τριβη με τα κειμενα, δυστυχως. και μην ξεχνας οτι καθε λεξη αναλογα με τη συνταξη μπορει να εχει και διαφορετικη μεταφραση. ενα ρημα μπορει να εχει τη χ μεταφραση συντασσομενο με γενικη και εντελως διαφορετικη συντασσομενο με αιτιατικη για παραδειγμα.
2) μαλλον χρειαζεσαι βοηθεια εμπρακτη για την τεχνιικη της μεταφρασης βασικα. οι κανονες μαθαινονται. το προβλημα ειναι η πρακτικη εφαρμογη τους και εσυ εκει εντοπιζεις βασικα το προβλημα σου. εγω καταλαβαινω οτι δεν εχει ξεμπερδεψει μεσα σου τους κανονες, πρεπει να τους διαβασεις παρα πολυ καλα και να τους κατανοησεις και να εξασκηθεις σε κειμενα.
οταν μεταφραζεις, μεταφραζεις και λεξιλογιο και κυριως συντακτικο. μια αιτιολογικη μετοχη ειναι αιτιολογικη γιατι υπαρχει διπλα καποια λεξη που θελει αιτιολογηση (οποτε ετσι καταλαβαινεις οτι ειναι αιτιολογικη η μετοχη και οχι υποθετικη ας πουμε) και τη μεταφραζεις με το επειδη. μεταφραζεις αναλογα με τη συνταξη, οχι αναλογα με το τι νοημα βγαζεις. διαβαζεις το κειμενο περιοδο περιοδο, κανεις συνταξη και μεταφραζεις τη συνταξη, οχι την πρωτη νοηματικη εντυπωση που σου εκανε το κειμενο
ως προς την κομοτηνη δεν μπορω να σε βοηθησω καθολου μα καθολου.

cariña
22-10-11, 22:26
1) το λεξιλογιο δεν μαθαινεται ετσι. μαθαινεται μονο με την τριβη με τα κειμενα, δυστυχως. και μην ξεχνας οτι καθε λεξη αναλογα με τη συνταξη μπορει να εχει και διαφορετικη μεταφραση. ενα ρημα μπορει να εχει τη χ μεταφραση συντασσομενο με γενικη και εντελως διαφορετικη συντασσομενο με αιτιατικη για παραδειγμα.
2) μαλλον χρειαζεσαι βοηθεια εμπρακτη για την τεχνιικη της μεταφρασης βασικα. οι κανονες μαθαινονται. το προβλημα ειναι η πρακτικη εφαρμογη τους και εσυ εκει εντοπιζεις βασικα το προβλημα σου. εγω καταλαβαινω οτι δεν εχει ξεμπερδεψει μεσα σου τους κανονες, πρεπει να τους διαβασεις παρα πολυ καλα και να τους κατανοησεις και να εξασκηθεις σε κειμενα.
οταν μεταφραζεις, μεταφραζεις και λεξιλογιο και κυριως συντακτικο. μια αιτιολογικη μετοχη ειναι αιτιολογικη γιατι υπαρχει διπλα καποια λεξη που θελει αιτιολογηση (οποτε ετσι καταλαβαινεις οτι ειναι αιτιολογικη η μετοχη και οχι υποθετικη ας πουμε) και τη μεταφραζεις με το επειδη. μεταφραζεις αναλογα με τη συνταξη, οχι αναλογα με το τι νοημα βγαζεις. διαβαζεις το κειμενο περιοδο περιοδο, κανεις συνταξη και μεταφραζεις τη συνταξη, οχι την πρωτη νοηματικη εντυπωση που σου εκανε το κειμενο
ως προς την κομοτηνη δεν μπορω να σε βοηθησω καθολου μα καθολου.

μμμμμ αυτό το βιβλίο με τους αρχικούς χρόνους που διαβάζω έχει με τι συντάσσεται η κάθε λέξη. είναι απόλυτη η σύνταξη δηλαδή το εγκωμιάζω λέει συντάσσεται με δοτική και απαρέμφατο. μπορεί να συντάσσεται και με κάτι άλλο κι αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα. διαβάζω από το λεξικό του Ιωάννου Ρώσση. Έχει μοβ εξώφυλλο. αν θέλετε το σκανάρω για να καταλάβετε ποιο λέω.

το θεωρείτε καλό, μέτριο ή χάλια???

cariña
22-10-11, 22:32
1) το λεξιλογιο δεν μαθαινεται ετσι. μαθαινεται μονο με την τριβη με τα κειμενα, δυστυχως. και μην ξεχνας οτι καθε λεξη αναλογα με τη συνταξη μπορει να εχει και διαφορετικη μεταφραση. ενα ρημα μπορει να εχει τη χ μεταφραση συντασσομενο με γενικη και εντελως διαφορετικη συντασσομενο με αιτιατικη για παραδειγμα.
2) μαλλον χρειαζεσαι βοηθεια εμπρακτη για την τεχνιικη της μεταφρασης βασικα. οι κανονες μαθαινονται. το προβλημα ειναι η πρακτικη εφαρμογη τους και εσυ εκει εντοπιζεις βασικα το προβλημα σου. εγω καταλαβαινω οτι δεν εχει ξεμπερδεψει μεσα σου τους κανονες, πρεπει να τους διαβασεις παρα πολυ καλα και να τους κατανοησεις και να εξασκηθεις σε κειμενα.
οταν μεταφραζεις, μεταφραζεις και λεξιλογιο και κυριως συντακτικο. μια αιτιολογικη μετοχη ειναι αιτιολογικη γιατι υπαρχει διπλα καποια λεξη που θελει αιτιολογηση (οποτε ετσι καταλαβαινεις οτι ειναι αιτιολογικη η μετοχη και οχι υποθετικη ας πουμε) και τη μεταφραζεις με το επειδη. μεταφραζεις αναλογα με τη συνταξη, οχι αναλογα με το τι νοημα βγαζεις. διαβαζεις το κειμενο περιοδο περιοδο, κανεις συνταξη και μεταφραζεις τη συνταξη, οχι την πρωτη νοηματικη εντυπωση που σου εκανε το κειμενο
ως προς την κομοτηνη δεν μπορω να σε βοηθησω καθολου μα καθολου.

αχ αυτή η τριβή..... δεν έχω κάνει εξάσκηση πάνω σε άγνωστα ως τώρα. είχα αρκετά κακή φιλόλογο στις πανελλήνιες και αρκετά προσωπικά προβλήματα τότε με συνέπεια να έχω κάνει πολύ λίγα κείμενα. πανελλήνιες 14 είχα γράψει αρχαία. (γνωστό κι άγνωστο).

δεν πειράζει που δεν μπορείς να βοηθήσεις με την Κομοτηνή και μόνο που προθυμοποιήθηκες κι ασχολείσαι μαζί μου σε υπερευχαριστώ!

kourkoumpini
22-10-11, 22:47
Δεν με ενδιαφερει το λεξιλογιο. με ενδιαφερει το βιβλιο αρχικων χρονων. επιπελον αυτο το οποιο ενδιαφερει βασικα ειναι να μαθεις τη γραμματικη, ωστε να μπορεις να ανγνωρισεις χρονους, εγκλισεις κτλ.
και ενδιαφερει το συντακτικο. στο φροντιστηριο δεν ειχες καποιο συντακτικο και δεν κανατε θεματογραφια (αγνωστο κειμενο); αυτα δεν μπορεις να τα διαβασεις; μπορεις αυτα τα παλια κειμενα να τα διαβασεις ξανα; θα σε βοηθουσε που ειναι σημειωμενα. και στο σχολειο κανατε θεματογραφια. δεν εχεις καποιες σημειωσεις και απο εκει;
γενικα το επιπεδο σου νομιζω οτι ειναι μετριο επιπεδο α λυκειου. πρεπει να ξεμπερδεψεις με διαβασμα τους κανονες.
εντοπιζεις ρηματα, ολους τους εισαγωγικους συνδεσμους προκειμενου να χωρισεις προτασεις (και ειδικα τις παρεμβλητες), βλεπεις τι εξαρταται απο τι και χαρακτηριζεις. δηλαδη μια προταση που εισαγεται με το οτι μπορει να εινια ειδικη μπορει να ειναι αιτιολογικη η χρονικη. πρεπει να δεις απο τι εξαρταται και να πεις τι ειδους προταση ειναι και να τη μεταφρασεις αναλογως.
μην προσπαθεις να τα κανεις ολα μαζι (συνταξη, μεταφραση, λεξιλογιο κτλ). μην πανικοβαλλεσαι και μην πεφτεις στην παγιδα του νοηματος. και αυτο προβλημα ειναι. νομιζεις κατι και μεταφερεις στο χαρτι σα μεταφραση το λαθος η σωστο νοημα που εβγαλες.
για αρχη παρε ευκολα κειμενακια με τις λυσεις απο διπλα, βρες ρηματα και χωρισε προτασεις και ξεκινα σταδιακα. οπου κολλας θα πηγαινει στο συντακτικο και θα διαβαζεις το αντιστοιχο θεμα. δηλαδη κολλησες σε ενα αντικειμενο; πας στο συντακτκο και διαβαζεις το αντικειμενο, κολλησες σε μια μετοχη, το ιδιο.

meaculpa
22-10-11, 22:55
απο κομοτηνή δεν ξέρω ούτε εγώ να σε βοηθήσω δυστυχώς..μόνο απο φιλολογίες προς τα νότεια της Ελλάδας. και ναι, αυτό που λες περι λεξιλογίου είναι λάθος.το ότι γνωρίζεις λεξιλόγιο δεν συνεπάγεται ότι μπορείς να βγάλεις μετάφραση. είναι ενα παζλ για να στο πω απλά!τα κομμάτια που πρέπει να ταιριάξεις είναι το κλειδι!και ποιο ειναι το κλειδι?το συντακτικο.απο λεξιλογιο, θα σε βοηθησουν τα παραγωγα συνωνυμα ομμοριζα κτλ, ωστε να καταλαβεις ισως απο που προερχεται καποια πιθανη δυσκολη λεξη που σε δυσκολευει στην μεταφραση.είναι καθαρά μαθηματικές πράξεις. βρίσκεις την σύνταξη και αυτή σε οδηγεί στην μετάφραση!πηγαινε βημα βημα.μεταφρασε το ρημα, μετα το υποκειμενο, κτλ, αλλαξε την σειρα στις λεξεις της προτασης(πολυ σημαντικο αυτο!!!πχ η προταση εχει το υποκειμενο στο τελος μια περιοδου 3 σειρων, βαλτο διπλα στο ρημα που ειναι πχ στην πρωτη πρωτη σειρα, για να αρχισεις να βαζεις σε σειρα τους ορους που θα μεταφρασεις) και σιγα σιγα θα την βγαλεις.

cariña
22-10-11, 23:17
Δεν με ενδιαφερει το λεξιλογιο. με ενδιαφερει το βιβλιο αρχικων χρονων. επιπελον αυτο το οποιο ενδιαφερει βασικα ειναι να μαθεις τη γραμματικη, ωστε να μπορεις να ανγνωρισεις χρονους, εγκλισεις κτλ.
και ενδιαφερει το συντακτικο. στο φροντιστηριο δεν ειχες καποιο συντακτικο και δεν κανατε θεματογραφια (αγνωστο κειμενο); αυτα δεν μπορεις να τα διαβασεις; μπορεις αυτα τα παλια κειμενα να τα διαβασεις ξανα; θα σε βοηθουσε που ειναι σημειωμενα. και στο σχολειο κανατε θεματογραφια. δεν εχεις καποιες σημειωσεις και απο εκει;
γενικα το επιπεδο σου νομιζω οτι ειναι μετριο επιπεδο α λυκειου. πρεπει να ξεμπερδεψεις με διαβασμα τους κανονες.
εντοπιζεις ρηματα, ολους τους εισαγωγικους συνδεσμους προκειμενου να χωρισεις προτασεις (και ειδικα τις παρεμβλητες), βλεπεις τι εξαρταται απο τι και χαρακτηριζεις. δηλαδη μια προταση που εισαγεται με το οτι μπορει να εινια ειδικη μπορει να ειναι αιτιολογικη η χρονικη. πρεπει να δεις απο τι εξαρταται και να πεις τι ειδους προταση ειναι και να τη μεταφρασεις αναλογως.
μην προσπαθεις να τα κανεις ολα μαζι (συνταξη, μεταφραση, λεξιλογιο κτλ). μην πανικοβαλλεσαι και μην πεφτεις στην παγιδα του νοηματος. και αυτο προβλημα ειναι. νομιζεις κατι και μεταφερεις στο χαρτι σα μεταφραση το λαθος η σωστο νοημα που εβγαλες.
για αρχη παρε ευκολα κειμενακια με τις λυσεις απο διπλα, βρες ρηματα και χωρισε προτασεις και ξεκινα σταδιακα. οπου κολλας θα πηγαινει στο συντακτικο και θα διαβαζεις το αντιστοιχο θεμα. δηλαδη κολλησες σε ενα αντικειμενο; πας στο συντακτκο και διαβαζεις το αντικειμενο, κολλησες σε μια μετοχη, το ιδιο.


Το βιβλίο που σου είπα με αρχικούς χρόνους είναι. Φροντιστήριο δεν έκανα κι άγνωστα κείμενα δεν έχω με λύσεις από τις πανελλήνιες. έχω άγνωστα με μετάφραση από το ίντερνετ κατεβασμένα αλλά χωρίς ανάλυση γραμματικής συντακτικού. από συντακτικό έχω του σχολείου. το κλασικό πορτοκαλί. δεν με τρελαίνει ούτε είναι χάλια κι ένα ακόμα του Πασχαλίδη, το οποίο το προτιμώ αλλά έχω μόνο το δεύτερο μέρος (θεωρία συντακτικού) σε φωτοτυπίες.

cariña
22-10-11, 23:25
απο κομοτηνή δεν ξέρω ούτε εγώ να σε βοηθήσω δυστυχώς..μόνο απο φιλολογίες προς τα νότεια της Ελλάδας. και ναι, αυτό που λες περι λεξιλογίου είναι λάθος.το ότι γνωρίζεις λεξιλόγιο δεν συνεπάγεται ότι μπορείς να βγάλεις μετάφραση. είναι ενα παζλ για να στο πω απλά!τα κομμάτια που πρέπει να ταιριάξεις είναι το κλειδι!και ποιο ειναι το κλειδι?το συντακτικο.απο λεξιλογιο, θα σε βοηθησουν τα παραγωγα συνωνυμα ομμοριζα κτλ, ωστε να καταλαβεις ισως απο που προερχεται καποια πιθανη δυσκολη λεξη που σε δυσκολευει στην μεταφραση.είναι καθαρά μαθηματικές πράξεις. βρίσκεις την σύνταξη και αυτή σε οδηγεί στην μετάφραση!πηγαινε βημα βημα.μεταφρασε το ρημα, μετα το υποκειμενο, κτλ, αλλαξε την σειρα στις λεξεις της προτασης(πολυ σημαντικο αυτο!!!πχ η προταση εχει το υποκειμενο στο τελος μια περιοδου 3 σειρων, βαλτο διπλα στο ρημα που ειναι πχ στην πρωτη πρωτη σειρα, για να αρχισεις να βαζεις σε σειρα τους ορους που θα μεταφρασεις) και σιγα σιγα θα την βγαλεις.

Δηλαδή συνήθως για να βγει μια σωστή μετάφραση, μεταφράζεις πρώτα το ρήμα μετά το υποκείμενο και μετά τα υπόλοιπα?? κι όταν το γράφεις έτσι τα γράφεις ή ακολουθείς την σειρά του κειμένου και το παραπάνω που είπες είναι βοηθητικό για την κατανόηση του κειμένου.
ίσως είναι απλά αυτά και χαζά που ρωτάω :oops: αλλά δεν είχα κάποια φιλόλογο να μου δώσει συμβουλές πρακτικές για το πως γίνεται η σωστή μετάφραση. στο σχολείο ξέρουν ότι στα λένε στο φροντιστήριο κι όσοι δεν πηγαίνουν την πατάνε.

cariña
22-10-11, 23:31
Και κάτι άλλο που θα ήθελα να σας ρωτήσω. θα ήταν σωστότερο να διαβάζω παράλληλα γραμματική και συντακτικό ή πρώτα να τελειώσω με γραμματική και μετά συντακτικό??

kourkoumpini
22-10-11, 23:55
Το βιβλίο που σου είπα με αρχικούς χρόνους είναι. Φροντιστήριο δεν έκανα κι άγνωστα κείμενα δεν έχω με λύσεις από τις πανελλήνιες. έχω άγνωστα με μετάφραση από το ίντερνετ κατεβασμένα αλλά χωρίς ανάλυση γραμματικής συντακτικού. από συντακτικό έχω του σχολείου. το κλασικό πορτοκαλί. δεν με τρελαίνει ούτε είναι χάλια κι ένα ακόμα του Πασχαλίδη, το οποίο το προτιμώ αλλά έχω μόνο το δεύτερο μέρος (θεωρία συντακτικού) σε φωτοτυπίες.

ωραια, μια χαρα ειναι ολα αυτα. λοιπον, αυτα μπορεις να αξιοποιησεις.
αν δεν βολευεσαι να διαβαζεις ας πουμε "ορθοδοξα" μπορεις να αλλα ξεις στυλ διαβασματος και ισως αυυτο σε βοαηθησει περισσοτερο.
δηλαδη, διαβαζεις γραμματικη και ταυτοχρονα τη γραφεις για να τη μαθαινεις αν αυτο σε βολευει. η γραμματικη να διαβαζεται ανεξαρτητα.
μετα παιρνεις τα κειμενα που εχεις και διπλα τη μεταφραση. μεταφραζεις εσυ και συγκρινεις και διορθωνεις ο,τι εκανες λαθος. το θεμα εδω σε αυτον τον τροπο ειναι να καταλαβεις γιατι εκανες και τι ακριβως εκανες λαθος. οποτε πας στο συντακτικο και βλεπεις συνολικα ενα συντακτικο φαινομενο. αν εχεις πολλα λαθη, ξανακανεις το ιδιο κειμενο την επομενη μερα. παντα θα διορθωνεις τον εαυτο σου και θα βλεπεις το συντακτικο και το λεξιλογιο απο το βιβλιο των αρχικων χρονων.
στην αρχη θα εινια πολυ πολυ χρονοβορο αλλα νομιζω μεσα σε μια εβδομαδα θα δεις μεγαλη διαφορα στον εαυτο σου. οπου κολλας θα ανατρεχεις εκει που κολλησες, γραμματικη η συντακτικο.
το σχολικο συντακτικο εινια καλο αλλα πρπει να το κωδικοποιησεις εσυ για να διευκολυνθεις. αρχικα μπορει να κανεις ενα κειμενο σε 3 ωρες. μην απογοητευετεις. σε δυο μερες θα το κανεις σε 2 ωρες και σε μια εβδομαδα θα κανεις μιση ωρα με το σωστο διαβασμα. καταλαβες τον τροπο που σου προτεινω φανταζομαι. για να γραψεις 14 στις πανελληνιες παει να πει οτι ξερεις.

kourkoumpini
23-10-11, 00:04
Πρεπει να βγαλεις ενα φυσιολογικο νεοελληνικο κειμενο το οποιο θα ανταποκρινεται ακριβως στο αρχαιο κειμενο. αυτη εινια η σωστη μεταφραση. δηλαδη δεν μπορεις στα νεα να εχεις αφησει τη δοτικη. οι λειτουργιες της εχουν απορροφηθει απο τις αλλες πλαγιες πτωσεις. θα πρεπει να τη μεταφρασεις. επισης, δεν μπορεις να εχεις το υποκειμενο του ρηματος σε τρεις σειρες παρακατω. το ιδιο ισχυει και για τους προσδιορισμους. αν εχεις εναν επιθετικο προσδιορισμο θα πρπει να τον βαλεις διπλα στον προσδιοριζομενο ορο.
γενικα ακολουθα την κοινη λογικη, τη φυσικη κλιση της γλωσσας και τους συντακτκους κανονες. και μην αγχωνεσαι.

ο τροπος διαβασματος διαφερει στον καθενα μας. νομιζω ομως οτι καλο ειναι να διαβαζεις τη γραμματικη ανεξαρτητα και παραλληλα να κανεις κειμενα. και μεσα απο αυτα να κανεις και το συντακτικο, ειτε ορθα ειτε αντιστροφα. επισης μπορεις να διαβασεις το συντακτικο αρχικα, να ξεχωρισεις τους ορους και μετα να κανεις ολη τη πρακτικη οπως σε βολευει

cariña
23-10-11, 00:11
ωραια, μια χαρα ειναι ολα αυτα. λοιπον, αυτα μπορεις να αξιοποιησεις.
αν δεν βολευεσαι να διαβαζεις ας πουμε "ορθοδοξα" μπορεις να αλλα ξεις στυλ διαβασματος και ισως αυυτο σε βοαηθησει περισσοτερο.
δηλαδη, διαβαζεις γραμματικη και ταυτοχρονα τη γραφεις για να τη μαθαινεις αν αυτο σε βολευει. η γραμματικη να διαβαζεται ανεξαρτητα.
μετα παιρνεις τα κειμενα που εχεις και διπλα τη μεταφραση. μεταφραζεις εσυ και συγκρινεις και διορθωνεις ο,τι εκανες λαθος. το θεμα εδω σε αυτον τον τροπο ειναι να καταλαβεις γιατι εκανες και τι ακριβως εκανες λαθος. οποτε πας στο συντακτικο και βλεπεις συνολικα ενα συντακτικο φαινομενο. αν εχεις πολλα λαθη, ξανακανεις το ιδιο κειμενο την επομενη μερα. παντα θα διορθωνεις τον εαυτο σου και θα βλεπεις το συντακτικο και το λεξιλογιο απο το βιβλιο των αρχικων χρονων.
στην αρχη θα εινια πολυ πολυ χρονοβορο αλλα νομιζω μεσα σε μια εβδομαδα θα δεις μεγαλη διαφορα στον εαυτο σου. οπου κολλας θα ανατρεχεις εκει που κολλησες, γραμματικη η συντακτικο.
το σχολικο συντακτικο εινια καλο αλλα πρπει να το κωδικοποιησεις εσυ για να διευκολυνθεις. αρχικα μπορει να κανεις ενα κειμενο σε 3 ωρες. μην απογοητευετεις. σε δυο μερες θα το κανεις σε 2 ωρες και σε μια εβδομαδα θα κανεις μιση ωρα με το σωστο διαβασμα. καταλαβες τον τροπο που σου προτεινω φανταζομαι. για να γραψεις 14 στις πανελληνιες παει να πει οτι ξερεις.


σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου. θα ακολουθήσω το σύστημα που μου προτείνεις και θα σου πω αποτελέσματα..... πραγματικά σου είμαι ευγνώμον και με το παραπάνω

σε αυτή την σελίδα βρήκα τα κείμενα με την μετάφραση


http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/content.html?t=389&m=1

την ξέρετε??? είναι οκ??

kourkoumpini
23-10-11, 00:16
εγω δεν την ξερω και τωρα δεν μπορω να την τσεκαρω. αλλες κοπελες μπορει να την ξερουν και να σου πουν τη γνωμη τους.
δεν κανει τιποτα η βοηθεια. δουλεια μας ειναι. δοκιμασε πως σε βολευει να διαβαζεις. και σου ευχομαι ολα να πανε καλα

cariña
23-10-11, 00:18
εγω δεν την ξερω και τωρα δεν μπορω να την τσεκαρω. αλλες κοπελες μπορει να την ξερουν και να σου πουν τη γνωμη τους.
δεν κανει τιποτα η βοηθεια. δουλεια μας ειναι. δοκιμασε πως σε βολευει να διαβαζεις. και σου ευχομαι ολα να πανε καλα


σε ευχαριστώ πάρα πολύ. δεν είναι δουλειά αυτό από καλή καρδια το κάνεις...:lol:

meaculpa
23-10-11, 12:53
σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου. θα ακολουθήσω το σύστημα που μου προτείνεις και θα σου πω αποτελέσματα..... πραγματικά σου είμαι ευγνώμον και με το παραπάνω

σε αυτή την σελίδα βρήκα τα κείμενα με την μετάφραση


http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/content.html?t=389&m=1

την ξέρετε??? είναι οκ??

την ξερω αυτη την σελιδα.Γενικα μου ειχε φανει πολυ χρησιμη και μπορω να πω πως την εμπιστευομαι.Και ειδικα ο Ξενοφων, θεωρειται ευκολος ως προς την μεταφραση, οποτε θα ηταν μια πολυ καλη αρχη να εξασκηθεις με ενα τετοιο κειμενο.

cariña
23-10-11, 16:22
την ξερω αυτη την σελιδα.Γενικα μου ειχε φανει πολυ χρησιμη και μπορω να πω πως την εμπιστευομαι.Και ειδικα ο Ξενοφων, θεωρειται ευκολος ως προς την μεταφραση, οποτε θα ηταν μια πολυ καλη αρχη να εξασκηθεις με ενα τετοιο κειμενο.


Αχ ευχαριστώ meaculpa. Kι εγώ έβγαλα φωτοτυπίες κάποια κείμενα του Ξενοφώντα για αρχή. Είδα ένα κείμενο μου φάνηκε εύκολο με την πρώτη ματιά και είπα από αυτόν να κάνω αρχή.

Eξάλλου δεν θέλω και μια τέλεια μετάφραση.....εντάξει.... ας τα πάμε ΤΕΛΕΙΑ στο γνωστό και στα άλλα 2 μαθήματα κι ένα μέτριο άγνωστο με ικανοποιεί. Εύχομαι να μην υπάρχει και τεράστιος ανταγωνισμός. Ε!!! πια Κομοτηνή ποιοι θα πάνε και μάλιστα φιλολογία που δεν θεωρείτε από τις σχολές με επαγγελματική αποκατάσταση!! Με την ελπίδα του μικρού ανταγωνισμού δήλωσα Κομοτηνή κι όχι Θεσσαλονίκη.

meaculpa
23-10-11, 18:08
Καλή επιτυχία!!! ότι άλλο χρειαστείς εδώ είμαστε!:D

cariña
23-10-11, 18:22
Καλή επιτυχία!!! ότι άλλο χρειαστείς εδώ είμαστε!:D


Ευχαριστώώώώώ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

depy302
23-10-11, 23:47
Μολις είδα το θεμα και επειδή ασχολούμαι και με φοιτητριες φιλοσοφικής εκτός από μαθητριες β-γ λυκειου θα σου δώσω την εξής συμβουλή και ελπίζω να βοηθηθείς. Ξεκίνα επίθεση σε όλα τα μέτωπα ταυτόχρονα: γραμματικη ξετιναγμα του σχολικού βιβλίου, συντακτικό γερό διάβασμα με λεπτομέρεια από ενα εγκυρο συντακτικό πχ Ασωνιτη- Αναγνωστόπουλου και ξεσκόνισμα σε ΑΧ μέσω λεξικού ανωμάλων ρημάτων. Ως προς τη συνταξη το καλύτερο θα ήταν να παρεις καθηγητρια να σε καθοδηγήσει. Δευτερη επιλογή να αγοράσεις ενα λυσάρι πχ Α λυκειου Ξενοφώντα και Θουκυδίδη να διαβάσεις τη σύνταξη που την εχει αναλυτικότατα και να μπεις σε ένα τρόπο σκέψης. Η βασική αρχή είναι ότι μεταφραση και σύνταξη είναι οι δυο όψεις ενός νομίσματος και αυτό σημαίνει ότι η μία πλευρά στηρίζει και στηρίζεται στην αλλη. Αν κάτι δεν στέκει στη σύνταξη δεν θα μεταφραστεί σωστά κατα πάσα πιθανότητα. Ο μόνος λόγος να θυσιαστεί η μία ή η άλλη πλευρα είναι το νόημα της νεοελληνικής απόδοσης. Τεσπα όσον αφορά στο λεξιλόγιο αυτό μπορεί να κατακτηθεί επιτυχώς με εξάσκηση σε κείμενα του ιδιου περιεχομένου π.χ. δικανικός λόγος,ιστοριογραφία, φιλοσοφία κτλ καμια 15αριά από το καθένα αρκεί.
Καλό διάβασμα και καλή επιτυχια!!!!
Ο,τι χρειαστείς,ρώτα:)
Είναι χαρα μας να βοηθάμε τα νέα παιδιά που έχουν όρεξη !!!!

cariña
24-10-11, 13:49
Μολις είδα το θεμα και επειδή ασχολούμαι και με φοιτητριες φιλοσοφικής εκτός από μαθητριες β-γ λυκειου θα σου δώσω την εξής συμβουλή και ελπίζω να βοηθηθείς. Ξεκίνα επίθεση σε όλα τα μέτωπα ταυτόχρονα: γραμματικη ξετιναγμα του σχολικού βιβλίου, συντακτικό γερό διάβασμα με λεπτομέρεια από ενα εγκυρο συντακτικό πχ Ασωνιτη- Αναγνωστόπουλου και ξεσκόνισμα σε ΑΧ μέσω λεξικού ανωμάλων ρημάτων. Ως προς τη συνταξη το καλύτερο θα ήταν να παρεις καθηγητρια να σε καθοδηγήσει. Δευτερη επιλογή να αγοράσεις ενα λυσάρι πχ Α λυκειου Ξενοφώντα και Θουκυδίδη να διαβάσεις τη σύνταξη που την εχει αναλυτικότατα και να μπεις σε ένα τρόπο σκέψης. Η βασική αρχή είναι ότι μεταφραση και σύνταξη είναι οι δυο όψεις ενός νομίσματος και αυτό σημαίνει ότι η μία πλευρά στηρίζει και στηρίζεται στην αλλη. Αν κάτι δεν στέκει στη σύνταξη δεν θα μεταφραστεί σωστά κατα πάσα πιθανότητα. Ο μόνος λόγος να θυσιαστεί η μία ή η άλλη πλευρα είναι το νόημα της νεοελληνικής απόδοσης. Τεσπα όσον αφορά στο λεξιλόγιο αυτό μπορεί να κατακτηθεί επιτυχώς με εξάσκηση σε κείμενα του ιδιου περιεχομένου π.χ. δικανικός λόγος,ιστοριογραφία, φιλοσοφία κτλ καμια 15αριά από το καθένα αρκεί.
Καλό διάβασμα και καλή επιτυχια!!!!
Ο,τι χρειαστείς,ρώτα:)
Είναι χαρα μας να βοηθάμε τα νέα παιδιά που έχουν όρεξη !!!!

Ο χρόνος είναι πολύ λίγος νομίζω για να ξεκινήσω με καθηγήτρια. είναι 1,5 μήνας!! μέχρι να γνωριστούμε και να εντοπίσει τα κενά.... δεν ξέρω........

Τι λυσσάρι εννοείς μπορείς να μου εξηγήσεις??? βοήθημα ή κάποιο λυσσάρι που δίνουν στο σχολείο??

Το συντακτικό του πασχαλίδη που έχω ήδη δεν θεωρείτε ότι είναι καλό??

Το στιλ που βάζουν τις ερωτήσεις στο πανεπιστήμιο είναι όπως στις πανελλήνιες ή διαφορετικό??

Ευχαριστώ για την πρόθυμη βοήθεια!!!!

cariña
24-10-11, 14:35
Βρήκα και αυτή την σελίδα αν ενδιαφέρεται κάποιος με κείμενα για μετάφραση και ασκήσεις γραμματικής και συντακτικου. (χωρίς λύσεις όμως).

http://www.praxisgroup.gr/exercises.asp?type_id=2&class_id=6&class_name_gr=%CE%93%27%20%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85

cariña
24-10-11, 18:23
Μόλις ανακάλυψα κάτι και αγχώθηκα!!!:confused::confused::confused:

Αυτή
http://www.helit.duth.gr/index.php?rm=1&pm=75&sm=68
είναι η σελίδα για τις κατατακτήριες!!!
Μέχρι τώρα θεώρησα δεδομένο ότι δίνουμε 3 μαθήματα κι επιλέγουμε


Αρχαία Ελληνική Φιλολογία ή Λατινική Φιλολογία.
Νεοελληνική Φιλολογία ή Βυζαντινή Φιλολογία.
Γλωσσολογία ή Φιλοσοφία.

ανάμεσα στα αρχαία και τα λατινικά
την νεοελληνική φιλολογία και την βυζαντινή
την γλωσσολογία και την φιλοσοφία.

Παρατήρησα όμως εδώ
http://www.lit.auth.gr/sites/default/files/newsattach/philologia_yli_katataktiries.pdf
(πρώτη σελίδα, 2 τελευταίες σειρές) λέει
Η εξέταση Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας και Λατινικής Φιλολογίας συνυπολογίζεται ως ένα μάθημα. (αυτό είναι από άλλο πανεπιστήμιο βέβαια!!)
Αλλά μήπως αυτό ισχύει και για την σχολή που θέλω να δώσω κατατακτήριες?????
δηλαδή μήπως δίνουμε 6 μαθήματα τελικά!!!!!

Όμως από την στιγμή που υπαρχει το διαζευτικό ή?????

kourkoumpini
24-10-11, 21:04
εξαρταται τι λεει η δικη σου σχολη. τα πανεπιστημια ειναι ανεξαρτητα μεταξυ τους.

επισης στη θεσσαλονικη η γνωση συντακτικυ γραμματικης, μεταφρασης κτλ θεωρειται εντελως δεδομενη γνωση και δεν παει συμψηφιστικα με τα .υπολοιπα μαθηματα

γενικα διαβασε οσοσ καλυτερα μπορεις

cariña
24-10-11, 22:33
εξαρταται τι λεει η δικη σου σχολη. τα πανεπιστημια ειναι ανεξαρτητα μεταξυ τους.

επισης στη θεσσαλονικη η γνωση συντακτικυ γραμματικης, μεταφρασης κτλ θεωρειται εντελως δεδομενη γνωση και δεν παει συμψηφιστικα με τα .υπολοιπα μαθηματα

γενικα διαβασε οσοσ καλυτερα μπορεις




ΕΜ δεν το λένε ξεκάθαρα!! αύριο θα προσπαθήσω να πάρω την γραμματεία. Πιστεύω πάντως ότι θα είναι 3 τα μαθήματα όπως το κατάλαβα στην αρχή. Αν όχι ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ξανά!!!!!!

Θα διαβάσω!!!! Άρχισα να δουλεύω με το σύστημα που μου είπες kourkoumpini!!!!!!!!!!! Πήρα ένα κείμενο το πάλεψα κι όπου έβρισκα κάτι στην γραμματική που δεν θυμόμουν(πολλά!!) το σημείωνα. Έκανα μόνο 6-7σειρές για να μη μαζευτούν πολλά γραμματικής!! Τώρα θα διαβάσω γραμματική- συντακτικό κι αύριο θα συνεχίσω το κείμενο ξεκινώντας το πάλι από την αρχή και γνωρίζοντας πλέον τα γραμματοσυντακτικά που υπάρχουν και θα το ολοκληρώσω!!!

Ακόμα κι αν δεν μπορέσω να δώσω τις κατατακτήριες (4 μαθήματα δεν βγαίνουν σε λίγες μέρες + 2 επανάληψη) θα μου κάνει καλό γα τις πανελλήνιες!!!

cariña
30-10-11, 14:26
Τελικά αποφάσισα να δώσω πανελλήνιες!!! Θέλει διάβασμα το οποίο ήδη το έχω αρχίσει... Η ιστορία θέλει παπαγαλία ανα λέξη ακριβώς?? αυτό πετυχαίνεται με τις επαναλήψεις?? Διάβασα τα 3 πρώτα μαθήματα προσπαθώ να είμαι αρκετά κοντά στο βιβλίο αλλά ακριβως μου είναι αδύνατον!! Πρέπει να προσπαθήσω από την αρχή να τα μαθαίνω ακριβώς? όταν έδινα την ήξερα περιληπτικά. Καθόλου κοντά στο βιβλίο κι είχα γράψει 10. δεν είχα προσπαθήσει να την μάθω κοντά στο βιβλίο αλλά τώρα θέλω να τα καταφέρω.

kourkoumpini
30-10-11, 16:21
θελει εντελως παπαγαλια η ιστορια.

καλο εινια πλεον αφου εισαι τοσο αποφασισμενη να κανεις εστω και λιγα μαθηματα ωστε να καταλαβεις τη νοοτροπια, να κατατοπιστεις στον τροπο διαβασματος και στις απαιτησεις σε ολα τα μαθηματα.

με τα αρχαια πώς τα πας;

cariña
30-10-11, 19:09
θελει εντελως παπαγαλια η ιστορια.

καλο εινια πλεον αφου εισαι τοσο αποφασισμενη να κανεις εστω και λιγα μαθηματα ωστε να καταλαβεις τη νοοτροπια, να κατατοπιστεις στον τροπο διαβασματος και στις απαιτησεις σε ολα τα μαθηματα.

με τα αρχαια πώς τα πας;


Να σου πω πως το σκέφτηκα με τα μαθήματα και να μου πεις την γνώμη σου?? Σκέφτηκα να βγάλω την ύλη από όλα τα μαθήματα μέχρι τoν Ιανουάριο μόνη μου και από Φεβρουάριο να ξεκινήσω ιδιαίτερα για τις επαναλήψεις. Είναι 3 μήνες! Ξέρω ότι είναι καλύτερα από τώρα να κάνω φροντιστήριο αλλά δεν με παίρνει οικονομικά μια και δεν δουλεύω και τους δικούς μου δεν με πάει η καρδιά να τους επιβαρύνω με 2-3 χιλιάρικα!

Ιστορία την καταφέρνω μόνη ως τότε. Εξάλλου οι πηγές θέλουν καλά παπαγαλία πρώτα.
Λογοτεχνία έχω αρκετά λυμένα διαγωνίσματα και σημειώσεις ερμηνευτικές.
Έκθεση έχω ασκήσεις με λύση για τις λεξιλογικές, πειθώ κτλ που βάζουν. Τώρα με τις εκθέσεις σαν κείμενο και με τις περιλήψεις δεν ξέρω τι θα γίνει.
Βιολογία είναι παπαγαλία κι εύκολη.
Λατινικά ξεκίνησα από την γραμματική της Β΄ λυκείου. έκανα Α΄Β΄Γ΄κλίση ουσιαστικών καλά και γενικά ό,τι γραμματική έχει ως το μάθημα 8 εκτός από τις αντωνυμίες. (αυτές θα τις δω όλες μαζί).

Τώρα τα αρχαία..... Το γνωστό θα το παλέψω. Το άγνωστο ό,τι μπορώ θα κάνω . Χάνομαι όταν προσπαθώ να λύσω:cry:. Ξεκίνησα και διάβασα μετοχές αλλά όταν κάνω ασκήσεις δεν καταλαβαίνω κάποιες φορές γιατί μου την λέει αιτιολογική επιρρηματική ενώ εγώ θα την έλεγα επιθετική!! Επίσης διάβασα κλίση μετοχών, τα ομαλά λύω-λύομαι και δευτερεύουσες προτάσεις θεωρία μόνο.

meaculpa
30-10-11, 23:08
να ρίξω μια ιδέα στο τραπέζι?
εαν η σχολή που εξακολουθεί να σε ενδιαφέρει και μέσω πανελληνίων είναι η φιλολογία, τότε θα πρότεινα, να πας να δώσεις τις κατατακτήριες-ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται,ειδικά εφόσον είπες οτι έχεις βγάλει τα 2 από τα 3 μαθήματα.εαν δεν περάσεις, τότε συνεχίζεις το διάβασμα για τις πανελλήνιες το οποίο ήδη έχεις αρχίσει και το οποίο θα σε βοηθήσει και με το άγνωστο κείμενο.θεωρώ δηλαδή πως είναι κρίμα να χάσεις την ευκαιρία των κατατακτήριων εξετάσεων αφού έχεις κάνει ενα χ διάβασμα για αυτές.

cariña
30-10-11, 23:30
Έχεις δίκαιο αλλά το έχω συζητήσει με τους δικούς μου και θεωρήσαμε πως θα είναι καλύτερα οι πανελλήνιες.....Δεν ξέρω......Τι καλά να ήταν σαν της Αθήνας που μπαίνεις στο πρώτο εξάμηνο με την ύλη των πανελληνίων σε ΕΚΘΕΣΗ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΑΡΧΑΙΑ. ούτε παπαγαλία ούτε τίποτα...... Τυχεροί νοτιοελλαδίτες!!!!

depy302
31-10-11, 13:29
Ο χρόνος είναι πολύ λίγος νομίζω για να ξεκινήσω με καθηγήτρια. είναι 1,5 μήνας!! μέχρι να γνωριστούμε και να εντοπίσει τα κενά.... δεν ξέρω........
Μια χαρά είναι ο χρόνος που διαθέτεις,καθώς α) δεν είσαι αρχάρια- άσχετη και β) εχεις ελεύθερο χρόνο να διαθέσεις σε μαθηματα πχ ανα 2-3 μέρες ένα 1 1/2ωρο

Τι λυσσάρι εννοείς μπορείς να μου εξηγήσεις??? βοήθημα ή κάποιο λυσσάρι που δίνουν στο σχολείο??
Στο σχολείο παίρνεις μόνο το βιβλίο Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία. Λυσάρι εννοώ αυτό που έχει τις απαντήσεις των ερωτήσεων του σχολικού βιβλίου και περιέχει πολλά παραπάνω από το σχολικό όπως αναλυτική συνταξη των αε κειμένων π.χ. εκδόσεις Μεταίχμιο

Το συντακτικό του πασχαλίδη που έχω ήδη δεν θεωρείτε ότι είναι καλό??
Πολύ καλό εξίσου. Το θεωρώ λίγο πιο δύσκολο. Το άλλο θα το καταφέρεις καλύτερα αν δουλεψεις μόνη σου. Γνώμη μου πάντα....:p

Το στιλ που βάζουν τις ερωτήσεις στο πανεπιστήμιο είναι όπως στις πανελλήνιες ή διαφορετικό??
Δεν εχω δώσει κατατακτήριες αλλά είμαι απόφοιτη κλασικης φιλολογίας Αθηνας και όσο ξέρω από τους καθηγητές που έιχα πέφτει ένα κείμενο για μετάφραση και μετά ερωτήσεις γραμματικής συντακτικού όσον αφορά το " Αγνωστο" που δίναμε εμείς ως φοιτητές.
Ευχαριστώ για την πρόθυμη βοήθεια!!!!
Καλή επιτυχία! Κυνήγα τα ονειρά σου!!!!

Συγγνώμη μόλις είδα ότι θα πας για πανελλήνιες!!!!! Καλή επιτυχία και εκεί!!!!
Προσοχή στην ιστορία! Η παπαγαλία είναι το πρώτο στάδιο επεξεργασίας της ύλης. Το δέυτερο είναι η κατανόηση και το τρίτο η αφομοίωση. Στόχος σου είναι στο τέλος της προετοιμασίας σου να μπορείς να ανασυνθέτεις οποιαδήποτε πληροφορία είτε χρονολογία είτε ιστορικό γεγονός βασισμένη στις ιστορικές σου γνώσεις. Για να το κάνω πιο απλό ΄πάρε το εξής παράδειγμα:
Θελω να γίνω μάγειρας
1. μαθαίνω την ορολογία τα υλικά τα σκεύη κλπ απ΄εξω (--> στάδιο παπαγαλίας)
2. Μαθαίνω να εκτελώ ήδη έτοιμες συνταγές με αυτενέργεια (--> διαβάζω απο λυσάρια,κεε κλπ και απαντώ μόνος μου τις ασκήσεις, ερωτησεις, πηγές)
3. φτιαχνω δικές μου συνταγές ( --> παίρνω κομμάτια της ύλης και τα συνδέω μεταξύ τους π.χ. 1922: οικονομία, πολιτική, κοινωνία)

Ελπίζω να βοηθήσα λιγάκι.... Σε θέματα αρχαίων,λατινικών, λογοτεχνίας και έκθεσης έχω αρκετή πείρα και μπορώ να σου λύσω ό,τι απορία έχεις με πμ. Ελπίζω ναμην παρεξηγηθούν οι προθέσεις μου απο κανέναν γιατί είναι τελείως αγνές και αλτρουιστικές!!!

cariña
01-11-11, 00:11
Ελπίζω να βοηθήσα λιγάκι.... Σε θέματα αρχαίων,λατινικών, λογοτεχνίας και έκθεσης έχω αρκετή πείρα και μπορώ να σου λύσω ό,τι απορία έχεις με πμ. Ελπίζω ναμην παρεξηγηθούν οι προθέσεις μου απο κανέναν γιατί είναι τελείως αγνές και αλτρουιστικές!!!

Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!!! αφου μου δίνεις το ελεύθερο αν μου δημιουργηθούν μικροαπορίες και δεν μπορέσω να τις λύσω με κανέναν άλλο τρόπο θα σε ενοχλήσω λίγο!!

kourkoumpini
01-11-11, 07:49
Να σου πω πως το σκέφτηκα με τα μαθήματα και να μου πεις την γνώμη σου?? Σκέφτηκα να βγάλω την ύλη από όλα τα μαθήματα μέχρι τoν Ιανουάριο μόνη μου και από Φεβρουάριο να ξεκινήσω ιδιαίτερα για τις επαναλήψεις. Είναι 3 μήνες! Ξέρω ότι είναι καλύτερα από τώρα να κάνω φροντιστήριο αλλά δεν με παίρνει οικονομικά μια και δεν δουλεύω και τους δικούς μου δεν με πάει η καρδιά να τους επιβαρύνω με 2-3 χιλιάρικα!

Ιστορία την καταφέρνω μόνη ως τότε. Εξάλλου οι πηγές θέλουν καλά παπαγαλία πρώτα.
Λογοτεχνία έχω αρκετά λυμένα διαγωνίσματα και σημειώσεις ερμηνευτικές.
Έκθεση έχω ασκήσεις με λύση για τις λεξιλογικές, πειθώ κτλ που βάζουν. Τώρα με τις εκθέσεις σαν κείμενο και με τις περιλήψεις δεν ξέρω τι θα γίνει.
Βιολογία είναι παπαγαλία κι εύκολη.
Λατινικά ξεκίνησα από την γραμματική της Β΄ λυκείου. έκανα Α΄Β΄Γ΄κλίση ουσιαστικών καλά και γενικά ό,τι γραμματική έχει ως το μάθημα 8 εκτός από τις αντωνυμίες. (αυτές θα τις δω όλες μαζί).

Τώρα τα αρχαία..... Το γνωστό θα το παλέψω. Το άγνωστο ό,τι μπορώ θα κάνω . Χάνομαι όταν προσπαθώ να λύσω:cry:. Ξεκίνησα και διάβασα μετοχές αλλά όταν κάνω ασκήσεις δεν καταλαβαίνω κάποιες φορές γιατί μου την λέει αιτιολογική επιρρηματική ενώ εγώ θα την έλεγα επιθετική!! Επίσης διάβασα κλίση μετοχών, τα ομαλά λύω-λύομαι και δευτερεύουσες προτάσεις θεωρία μόνο.

1) περα απο αυτα που σου ειπαν και οι αλλες κοπελες, εγω θα σου ελεγα να ακολουθησεις αντιστροφη πορεια με αυτο που σκεφτεσαι. δηλαδη να κανεις τωρα καποια μαθηματα (για 2 μηνες), οχι σε φροντιστηριο, αλλα ιδιαιτερα, ισως με καποια φοιτητρια στο τελευταιο ετος, για να σου βγει πιο οικονομικα, να δεις τις τεχνικες και να μπεις στο νοημα και να μην παει στραφι το διαβασμα σου. ειδικα στα αρχαια, στην εκθεση και στα λατινικα. μετα να μαζευεις αποριες και να κανεις 2 ωρες καθε 15 μερες για να βοηθηθεις καλυτερα. απλα να σε ελεγχει μετα και να σε κατατοπιζει στα παρακατω και σε οσα δεν καταλαβες.

2) αυτο απαιτει διαβασμα στο συντακτικο. σου τη λεει αιτιολογικη γιατι εχει διπλα καποιο ρημα το οποιο απαιτει αιτιολογηση, πχ λυπουμαι σκεπτομενος τα χρηματα (σκεπτομενος=επειδη σκεφτομαι) επειδη διπλα εχει ρημα παθους σημαντικο που θελει αιτιολογηση. μπορει συχνα να μπερδευεις την κατηγορηματικη μετοχη με την αιτιολογικη, ειδικα οταν διπλα ειναι ρημα αισθησεως η παθους σημαντικο (βλεπω, ακουω, χαιρομαι, λυπουμαι κτλ). [πχ χαιρομαι βλεποντας σε να τρως = χαιρομαι να σε βλεπω να τρως κατηγορηματικη εν προκειμενω/ χαιρομαι επειδη σε βλεπω αιτιολογικη εν προκειμενω. εντελως χοντρικα αυτο γιατι εκτος κειμενου η ολοκληρωμενου παραδειγματος υπαρχει κινδυνος λαθων και μη σωστης αντιληψης]
σου φαινονται ολες επιθετικες η τροπικες γιατι ετσι συνηθιζουμε να μιλαμε στα νεα ελληνικα.

depy302
01-11-11, 12:04
Χρειάζεται τρελό διάβασμα για να βγει η ύλη μέχρι το Γενάρη,δηλ σε 2 μήνες με γιορτές στη μεση!!!! Γνώμη μου είναι να ψάξεις για καλό και φτηνό ιδιαίτερο (15 ευρώ το πολύ) να σε αναλάβει από τώρα μέχρι το τέλος με διακανονισμό για περισσότερες ώρες τώρα που είναι αρχή και λιγότερες στο τέλος που θα έχει ήδη διαβαστεί μια φορά η υλη. Κατα τη γνώμη μου θες τουλάχιστον 3 μήνες με εντατικό διάβασμα για να βγάλεις όλη την ύλη με τρελό δίάβασμα. Πάρε τηλέφωνα σε αγγελίες για φιλολογο και πες οτι θες δωρεαν δοκιμαστικό μαθημα και τους όρους σου. Κανε τρελό παζάρι στις τιμές και πες ότι δε θες σημειώσεις κλπ αλλά μόνο βοηθήματα να σου προτείνουν να αγοράσεις Αν μπορείς δανείσου τα από φίλους κλπ.Αλλιώς αγόρασε τα γιατί αλλώστε θα σου χρειαστούν και όταν τελειώσεις την φιλολογία και θα διδάσκεις εσύ με το καλό!!!!! Ελπίζω να πάνε όλα καλά αλλά κάνε καλό προγραμματισμό ύλης, για να μην αγχωθείς στο τέλος. Αν χρειαστείς βοήθεια ή καθοδήγηση ή διόρθωση σε καμιά έκθεση ή κάτι τελοσπάντων είμαι ΕΔΩ!!!!! ΞΕΚΙΝΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΕΡΝΑΕΙ!!!!!
Αφίέρωσε μια μέρα να δεις τι θα κάνεις από οργάνωση ύλης, ιδιαίτερα ,φροντιστήρια κλπ και μετά πέσε με τα μούτρα στο ΔΙΑΒΑΣΜΑ!!!!!
Φιλικά πάντα!!!!

cariña
07-11-11, 16:19
Σορυ που δεν μπήκα τόσες μέρες αλλά ...διάβαζα!! όντος είναι δύσκολα αλλά υπάρχει όρεξη. ευτυχώς η σχολή μου μου έμαθε να διαβάζω 12-13 ώρες την ημέρα κι έτσι πιστεύω θα βγει η ύλη. οι σχολές που θέλω η μια ήταν πέρσι στο 14,5(φιλολογία Κομοτηνής) η άλλη κάπου 12 και η τρίτη 9,5 με ειδικό μάθημα οπότε πιστεύω παλεύεται. Aν είχα στόχο το 17 δεν θα το πάλευα μόνη μου!!!! ευχαριστώ όλες σας για την υποστήριξη και τις συμβουλές σας!!!
Λατινικά είναι μεγάλη η ύλη απ΄οτι είδα και θέλει ειδικά το συντακτικό πολλές επαναλήψεις. η ιστορία μου παίρνει τις περισσότερες ώρες επειδή με δυσκολεύει η παπαγαλία. προσπαθώ να τα γράφω κι όλας για να δω αν τα έμαθα κι αυτό τρώει πολύ χρόνο. Θα κάνω και τα χαρτιά μου λέω για νομική Κομοτηνής που θέλει βαθμό πτυχίου. δεν υπάρχουν πολλές ελπίδες επειδή υπάρχουν πολλα άτομα από βαλκανικά πανεπιστήμια και από τα παιδαγωγικά με 9,5-10 αλλά κανείς δεν ξέρει. πάντος το διάβασμα για τις πανελλήνιες είναι ευχάριστο!! σε γυρνάει και λίγο στην εφηβεια.