PDA

Επιστροφή στο Forum : λογοθεραπεια (μεθοδος/συστημα pecs)


o mpempis mas
13-11-11, 19:46
οταν ενα παιδι εχει διαγνωσθει με ΔΑΔ και δεν εχει προβλημα ακοης....με καλη επικοινωνια μη λεκτικη, χωρις νοητικη υστερηση απλα δεν μιλαει.....ο λογοθεραπευτης με ποιο τροπο θα το βοηθησει να μιλησει?
ποια ειναι η τακτικη?
δεν ειμαι μεσα στις συνεδριες για αυτο ρωταω!!

Λάουρα Πατρώνη
14-11-11, 13:48
o mpempis mas
Καλημέρα.
Η ενίσχυση της λεκτικής επικοινωνίας μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους και μεθόδους ανάλογα σε τι είναι εκπαιδευμένος ο λογοθεραπευτής. Πολλές φορές δεν ακολουθείτε μόνο μια μέθοδος αλλά συνδυασμός πολλών για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.
Υπάρχουν μέθοδοι όπως το PECS ( μέθοδος εναλλακτικής επικοινωνίας μέσο εικόνων ) το TEACCH αν πρέπει να δουλευτεί οργάνωση και δόμηση δραστηριοτήτων και παιχνιδιών. Μια πιο εναλλακτική και ευχάριστη για τα παιδιά μέθοδος είναι και το HANNEN διαδραστική και επικοιωνιακή, καποιοι θεραπευτές ακολουθούν τη μέθοδο Συμπεριφορισμού ( ΑΒΑ ). Συζητήστε με το λογοθεραπευτή σας τι ακριβώς δουλεύει πια μέθοδο ακολουθεί και τι στόχους βάζει κάθε φορά γιατί ξέροντας το παιδί θα ξέρει τι του ταιράζει περισσότερο.

Το θεραπευτικό πρόγραμμα προσαρμόζεται ανάλογα με το παιδί και τις ικανότητές του. Σκοπός είναι η αυθόρμητη παραγωγή λεκτικής επικοινωνίας μέσα απο δραστηριότητες και παιχνίδια.

Αν το παιδάκι είναι μικρούλη και δεν διαταράσετε η συνεδρία του λογοθεραπευτή αν ο γονιός είναι μέσα ( π.χ. το παιδί διασπάται, ή θέλει να είναι αγκαλιά και έχει άγχος αποχωρισμού κτλ ) τότε μπορείτε να ζητήσετε να είστε και εσεις μέσα στη συνεδρία, είναι δικαίωμά σας. Σε μικρές ηλικίες είνια σημαντικό να παρακολουθεί ο γονιός ώστε να υπάρχει συνέχεια και στο σπίτι γιατι οι λογοθεραπείες είναι κάποιες συνεδρίες το μήνα όλη η υπόλοιπη δουλειά γίνετε στο σπίτι με οδηγίες.
Ελπίζω να βοήθησα.

o mpempis mas
15-11-11, 00:06
ευχαριστω πολυ για το χρονο που μου αφιερωσατε.
ειμαι συμφωνη σε οσα λετε/γραφετε απλα εχω μια μικρη ενσταση.
απο οσο μας εχει εξηγησει η λογοθεραπευτρια ξεκινησε να δουλευει με τον μικρο την μεθοδο/συστημα pecs . σιγουρα εχει βοηθησει πολλα παιδακια με προβλημα ομιλιας αλλα απο οσο εχω διαβασει το συστημα pecs εχει βοηθησει στην επικοινωνια παιδιων που τελικα δεν καταφεραν να επικοινωνησουν λεκτικα, κατι που το γνωριζαν απο την αρχη γονεις και θεραπευτες μετα απο εξετασεις και διαγνωσεις καποιων συνδρομων κα οι οποιοι θελησαν με καποιο τροπο το παιδι τους να ¨μιλησει ¨.
ο μικρος μου δεν μας εχει πει κανεις οτι δεν θα μιλησει.
το να κανει συνεδριες και να μην μιλανε απλα να προσπαθουν να μαθει την ανταλλαγη εικονων....πιστευετε οτι τον βοηθαει ?? μπηκα σε μια συνεδρια....ημουν 15 λεπτα μεσα...και δεν του ειπα ουτε μια λεξη ουτε εγω γιατι δεν επρεπε οπως μου ειπαν μολισ μπηκα ουτε η λογοθεραπευτρια...απλα με κινησεις του εδειχνε τι επρεπε να κανει. να παρει την καρτα με το επιθυμητο αντικειμενο να την βαλει διπλα στην καρτα με την λεξη ¨θελω¨...ολο αυτο να μου το δωσει για να κανουμε την ανταλλαγη.δεν του ελεγε καν την λεξει παρε.
αν δεν ακουει λεξουλες και κουβεντουλες πως θα μιλησει?
αν επαναπαυτει σε αυτον τον τροπο?
δινω εικονα ....παιρνω αυτομπου θελω....γιατι να το αποκαλεσω με το ονομα του?


κανεις μας δεν του ειπε τιποτα. χαθηκαν 15 λεπτα ¨λεξεων¨.

Λάουρα Πατρώνη
15-11-11, 14:30
o mpepmis mas
Καλημησπέρα, πόσο καιρό έχετε που κάνει λογοθεραπεία; Πόσο χρονών είναι ο μικρός; Έχει καθόλου βάβισμα; ( μπα, τα, γκο , μπι κ.τ.λ;)
Το PECS είναι εναλλάκτική μορφή επικοινωνίας μέσω καρτών αλλά χρησιμοποιείτε και ο λόγος. Είτε στις εντολές που δίνονται στο παιδί, έιτε στη λέξη 'στόχο' που ζη΄ταμε να μας δώσει το παιδί. Και στο τέλος ονοματίζεται και η 'φράση' που έχει δημιουργηθεί όπως π΄χ Θέλω μπάλα. ώστε το παιδί να το ακούσει και μέσα απο τη μίμηση στόχος είναι να το επαναλάβει και στη συνέχεια να το πει αυθόρμητα.
Το PECS χρησιμοποείται αρχικά για να δώσει την ώθηση και την 'πυροδότηση' για να ξεκινήσει την επικοινωνία του το παιδί. Στη συνέχεια ανάλογα με την πρόοδο του παιδιού ο λογοθεραπευτής κρίνει τι πρέπει να ακολουθήσει και αν πρεπει και για πόσο να το συνεχίσει.

Είναι σημαντικό όποια απορία ή προβληματισμό έχετε να το συζητάτε με το λογοθεραπευτή σας για να μπορέσετε μαζί να βρείτε μια λύση. Έχοντας δει το παιδί σας και ξέροντας την εικόνα του θα ακολουθήσει τη μέθοδο που κρίνει ο ίδιος καλύτερη για το παιδί σας. Σίγουρα δεν είναι όλες οι μέθοδοι για όλα τα παιδιά όπως και για όλους τους γονείς. Πρέπει να είναι κάτι που το παιδί παιρνάει καλά και το ευχαριστιέται αλλά και οι γονείς να μπορούν να το ακολουθήσουν γιατί πρέπει να το υποστηρίξουν και στο σπίτι.

o mpempis mas
28-11-11, 20:29
o mpepmis mas*
Καλημησπέρα, πόσο καιρό έχετε που κάνει λογοθεραπεία; Πόσο χρονών είναι ο μικρός; Έχει καθόλου βάβισμα; ( μπα, τα, γκο , μπι * κ.τ.λ;)
Το PECS είναι εναλλάκτική μορφή επικοινωνίας μέσω καρτών αλλά χρησιμοποιείτε και ο λόγος. Είτε στις εντολές που δίνονται στο παιδί, έιτε στη λέξη 'στόχο' που ζη΄ταμε να μας δώσει το παιδί. Και στο τέλος ονοματίζεται και η 'φράση' που έχει δημιουργηθεί όπως π΄χ Θέλω μπάλα. ώστε το παιδί να το ακούσει και μέσα απο τη μίμηση στόχος είναι να το επαναλάβει και στη συνέχεια να το πει αυθόρμητα.
Το PECS χρησιμοποείται αρχικά για να δώσει την ώθηση και την 'πυροδότηση' για να ξεκινήσει την επικοινωνία του το παιδί. Στη συνέχεια ανάλογα με την πρόοδο του παιδιού ο λογοθεραπευτής κρίνει τι πρέπει να ακολουθήσει και αν πρεπει και για πόσο να το συνεχίσει.

Είναι σημαντικό όποια απορία ή προβληματισμό έχετε να το συζητάτε με το*
λογοθεραπευτή σας για να μπορέσετε μαζί να βρείτε μια λύση. Έχοντας δει το παιδί σας και ξέροντας την εικόνα του θα ακολουθήσει τη μέθοδο που κρίνει ο ίδιος καλύτερη για το παιδί σας. Σίγουρα δεν είναι όλες οι μέθοδοι για όλα τα
*παιδιά όπως και για όλους τους γονείς. Πρέπει να είναι κάτι που το παιδί*
παιρνάει καλά και το ευχαριστιέται αλλά και οι γονείς να μπορούν να το*
ακολουθήσουν γιατί πρέπει να το υποστηρίξουν και στο σπίτι.

καλησπερα, λογοθεραπειες κανουμε απο τα μεσα Σεπτεμβριου, το ντοσιε με καποιες βασικες εικονες απο το συστημα pecs το εχουμε σχεδον ολο το Νοεμβριο. Ειμαστε στο σταδιο με την λεξη ¨θελω¨ + ¨αντικειμενο¨ και πιο συγκεκριμενα επιλεγουμε την λεξη ¨θελω¨ αναμεσα στις εικονες και την βαζουμε στην αρχη της ¨προτασης¨ πανω στο ντοσιε. δειχνει με το χερακι του τις εικονες και περιμενει για το επιθυμητο αντικειμενο.
ο μικρος μπαμπαλιζει, ειναι εξυπνος, καταλαβαινει σχεδον τα παντα, εκτελει εντολες, και αντιδρα....στο συστημα αυτο!
πριν απο το συστημα αυτο....τι υπηρχε?? πως βοηθουσαν τα παιδια στο να επικοινωνησουν λεκτικα?? δεν εννοω οτι πρεπει να γυρισουμε σε παλιες μεθοδους....αλλα δεν μπορω να δεχτω οτι ειναι ο καταλληλος τροπος για ενα παιδι που απλα εχει καθυστερηση στην ομιλια. τουλαχιστον αυτο λενε οι γιατροι.*
Οι αλλες μεθοδοι που αναφερατε ( ...aba...) εχουν κοινο γνωρισμα με την pecs τις εικονες??*

Σωτηροπούλου Παναγιώτα
07-02-12, 17:00
Καλησπέρα σας. Πόσο χρονών είναι το παιδί σας;

o mpempis mas
08-02-12, 22:42
Καλησπέρα σας. Πόσο χρονών είναι το παιδί σας;

ειναι 2 χρονων και 9 μηνων.

zwaki28
09-02-12, 00:17
o mpempis mas (http://www.parents.gr/forum/member.php?u=12382)
Απο ότι ξέρω κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει οτι ένα παιδί με αυτισμό θα μιλήσει ή όχι. Υπάρχουν παιδιά με αυτισμό που μιλάνε ίσως περίεργα ίσως ατσούμπαλα ίσως απλά με το δικό τους τρόπο. Υπάρχουν και παιδιά που δεν εχουν μιλήσει ποτέ ή άλλα που μιλούν όποτε αυτά νιώθουν οτι πρέπει να το κάνουν. Επίσης η ΔΑΔ είναι μια μορφή αυτισμού όπως λένε όχι αλλιώς καθοριζόμενη. Δηλαδή είναι μια μορφή η οποία μπορεί να έχει στοιχεία αυτισμού αλλά να μην πληρεί όλο το πακέτο (μόνο με πολύ μελέτη και παρακολούθηση νομιζω θα μπορούσα να καταλάβω τη διαφορά). Ανάλογα με τη συμπεριφόρα του παιδιού η οποία φαίνεται σε περισσότερες απο 4-6 συνδρίες απο διεπιστημονική ομάδα ιατρών οι οποίοι θα πρέπει να συμφωνούν με το τελικό πόρισμα (εδώ στην Ελλάδα κάτι τέτοιο είναι ουτοπικό, σε 20λεπτα παίρνεις τις διαγνώσεις http://www.parents.gr/forum/showthread.php?p=2260623#post2260623 και εγώ την πήρα).
Στο κομμάτι της λογοθεραπείας τώρα. Εμείς κάνουμε εδώ και 2 και κάτι μήνες και χωρίς να έχω παρακολουθήσει τι κάνει μέσα ο λογ/ης ξέρω πως με το παιδί κάνει παιχνίδι με τις λέξεις. Παραθέτω τη δική μου εμπειρία δίχως να λέω πως η γιατρός σας είναι λάθος άλλωστε ίσως αργότερα να ακολουθήσει και σε μας αυτό το δρόμο δε το ξέρω. Παίζουν με διάφορα παιχνίδια, παζλ, ζωάκια, τουβλάκια και το τελευταίο καιρό πηγαίνω εγώ δικά μας παιχνίδια που του είναι οικεία και ονομάζουν το κάθε ένα απο αυτά και ασχολούνται με αυτά. Με βιβλία και εικόνες και επίσης με παιχνίδια στον υπολογιστή. Σε όλα αυτά όμως υπάρχει πάντα Ενεργός Λόγος και ενθάρρυνση του μικρού. Του κάνει ερωτήσεις του ζητά να του δείξει ας πούμε τα ζωάκια που ονομάζει π.χ Δώσε μου τη κατσίκα... ααααα πώς τη λένε;;;κατσικα! με ιδιάιτερη έμφαση. Κάτι άλλο που ήθελα να σε ρωτήσω... τον έχεις στείλει καθόλου παιδικό;; Με μία βδομάδα στο παιδικό ήρθαν στο σπίτι "μαμά", "μπαμπάς","παππού","γιαγιά".

Σωτηροπούλου Παναγιώτα
10-02-12, 00:51
Αφού το παιδί έχει διαγνωστεί με ΔΑΔ, τότε πολύ καλά έχει μπει το PECS στο πρόγραμμα. Είναι καλή η ηλικία που το αρχίσατε. Το PECS είναι πολύ βοηθητικό σε παιδιά με ΔΑΔ γιατί δέχονται δύο ερεθίσματα εκείνη την στιγμή, το οπτικό και το ακουστικό. Το σύστημα αυτό το μόνο που δεν κάνει είναι να εμποδίζει την λεκτική επικοινωνία γιατί όπως είπε και η συνάδελφος παραπάνω πάντα δίνεται η ονομασία των εικόνων και των προτάσεων. Είναι πολυ σημαντικό να αυξάνονται οι εικόνες μέσα στο ντοσιέ από την στιγμή που ο μικρός τις αναγνωρίζει. Αυτό που ήθελα να προσθέσω εγώ είναι ότι δεν πρέπει να γίνεται μόνο το PECS στο ατομικό του παιδιού, αλλά να συνδυάζεται και με άλλες δραστηριότητες.