PDA

Επιστροφή στο Forum : γραφει τα γραμματα αναποδα


v.polina
18-01-10, 14:26
καλησπερα...εψαξα στο φορουμ αλλα δεν βρηκα κατι αντιστοιχο,και ανοιξα καινουριο τοπικ.
ο βαφτιστηρας μου ειναι 9 ετων,και απο περυσι ξεκινησαμε μαζι μαθηματα αγγλικων.διαπιστωσα οτι ενω δειχνει οτι καταλαβαινει αμεσως,στα προφορικα του αργει και κανει παυσεις,οταν προσπαθει να θυμηθει κατι λεει ξανα και ξανα την αρχη της προτασης μεχρι να θυμηθει την συνεχεια
(αυτο καποιες φορες το κανει και στην καθημερινοτητα του)
γραφει πολυ αργα,και τα γραμματα του τα ξεκιναει αναποδα-δηλαδη απο κατω προς τα πανω...
το αποτελεσμα ειναι πως αργει πολυ σε συγκριση με τα 2 αλλα παιδακια που κανουν μαζι μαθημα,οταν κανουμε πχ ορθογραφια μπορει να κανει και 5 λεπτα περοσσοτερο,κανει πολλα περισσοτερα λαθη,σβηνει και ξαναγραφει ολη την ωρα,και τον βλεπω οτι αισθανεται ασχημα...προσπαθησα να μιλησω στους γονεις του για να του κανω ιδιαιτερο,αλλα με αντιμετωπισαν μαλλον σαν να τους ελεγα κατι κακο για το παιδι τους,και οχι σαν να ηθελα να το καλο του.βασικα με αγχωνουν τα αλλα παιδακια που τον πειραζουν,και το γεγονος οτι ο ιδιος καταλαβαινει οτι τα λαθη του ειναι πολυ περισσοτερα απο των αλλων παιδιων,και οι βαθμοι του ειναι παντα χειροτεροι...
η ερωτηση μου ειναι η εξης:μπορει αυτα να ειναι συμπτωματα δυσλεξιας;
αν ναι,πως να μιλησω στους κουμπαρους μου χωρις να παρεξηγηθουν;
επειδη ζουμε σε μικρη κοινωνια,και ουτε για αστειο δεν υπαρχει ειδικη αγωγη ή καποιο κεντρο για μαθησιακες δυσκολιες,καποιες φορες εχω διαπιστωσει οτι και οι δασκαλοι του σχολειου αφηνουν τετοιου ειδους προβληματα χωρις ιδιαιτερη αντιμετωπιση,και κυριως δεν εξηγουν στους γονεις ακριβως αυτα που αντιλαμβανονται για το παιδι.και επειδη ο βαφτιστηρας μου ειναι ενα πολυ γλυκο και καλο παιδακι,και του εχουν ολοι αδυναμια,ισως και να εθελοτυφλουν οι δασκαλοι για να μην στενοχωρησουν τον ιδιο ή τους γονεις του...
ξερετε παρομοια περιστατικα;ποια ηταν η εξελιξη;
συγνωμη για το τεραστιο ποστ,προσπαθησα να συνοψισω την κατασταση οσο περισσοτερο μπορουσα...ευχαριστω

kalamaraki
18-01-10, 14:34
Μολις ετοιμαζόμουν να μπω και μονο απο τον τιτλο να σου πω οτι ναι ισως και να ειναι δυσλεξία! Καλο ειναι να το πεις δεν ειναι τραγικο πια η δυσλεξια στις μερες μας αν ανακαλυφθει νωρις γιατι αργοτερα λογω αυτης αν εχει θα αποκτήσει πολλα κενα στις γνώσεις του και ειναι αμαρτια.Γιατι τα παιδια που εχουν δυσλεξια δεν στερουνται κατι απο τα υπολοιπα ουτε σε εξυπνάδα ουτε σε τιποτα .Απλα λειτουργει λιγο διαφορετικα ο τροπος που αντιλαμβάνονται τα δεδομένα!

kalamaraki
18-01-10, 14:35
Εγω σας ζωγράφος εκπαιδευτικος εχουμε και εμεις διάφορες ασκήσεις για να δουμε σε πρώτη φαση αν ένα παιδι χρήζει εξέτασης για δυσλεξία. Και οι ασκήσεις αυτες εχουν να κανουν με τα ανάποδα σχήματα και γραμματα!ΓΙα αυτο και σου απάντησα!

Ευάκι
18-01-10, 14:39
Στα περισσότερα δυσλεκτικά άτομα εμφανίζονται:
Δυσκολίες στο γραπτό λόγo
Δυσκολίες στη γραφή
Σοβαρά προβλήματα στην ορθογραφία
Αργοπορία στη μάθηση της ανάγνωσης
Σε ορισμένα δυσλεκτικά άτομα εμφανίζονται:
Δυσκολίες στα μαθηματικά, ειδικά στην αφομοίωση συμβόλων και μορφών όπως οι πίνακες πολλαπλασιασμού
Προβλήματα στη βραχυπρόθεσμη μνήμη και οργάνωση
Δυσκολίες στην παρακολούθηση γραπτών οδηγιών και αλληλουχίας δρωμένων
Προβλήματα στην ανάγνωση γραπτών κειμένων
Παλινδρομική εκδήλωση ικανοτήτων.
Επίσης εμφανίζονται:
Δυσκολίες στον προφορικό λόγο
Προβλήματα στην εκτίμηση της απόστασης και της ενημερότητας του χώρου
Σύγχυση δεξιού και αριστερού.
Δυσλεξία και ανασφάλεια
"Λόγω της ανασφάλειας που διακρίνει τα δυσλεξικά παιδιά για το πώς γράφεται μια λέξη, παρατηρείται το φαινόμενο, όταν γράφουν, να θέλουν διαρκώς να διορθώνουν το γράμμα που έγραψαν, με αποτέλεσμα η γραφή τους να παρουσιάζει κακόγραφη και δυσανάγνωστη εικόνα. Αυτή τη γραφή δεν μπορούν εκ των υστέρων να τη διαβάσουν ούτε αυτά τα ίδια που την έγραψαν".

Μορφές Δυσλεξίας
"Η Δυσλεξία παρουσιάζεται με διαφορετική συμπτωματολογία σε κάθε παιδί. Δεν uπάρχει ενιαία μορφή δυσλεξίας".

Δυσλεξία και ανάγνωση!
"Συμβαίνει τα πιο έξυπνα δυσλεξικά παιδιά να διαβάζουν σχεδόν σαν "νερό" ένα κείμενο. Όμως, εάν προσέξει κανείς καλύτερα, θα διαπιστώσει ότι
διαβάζουν περίπου και κατά κάποιο τρόπο νοηματικά, δηλαδή βρίσκουν δικές τους λέξεις με περίπου ίδιο νόημα και απλά τις προφέρουν".

Αντιμετώπιση της Δυσλεξίας
"Η Δυσλεξία και οι άλλες μορφές Μαθησιακών Δυσκολιών αντιμετωπίζονται σωστά, μόνο με την εφαρμογή εξατομικευμένης διδασκαλίας,η οποία πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε παιδιού".

Από βικιπαίδεια
Χρειάζεται μάλλον βοήθεια το παιδάκι. Είναι κρίμα να παιδεύεται μια ζωή

v.polina
18-01-10, 14:42
προσπαθω να καταλαβω αν το εξηγησα σωστα...τα γραμματα του δεν φαινονται αναποδα οταν τα διαβαζεις στο χαρτι,αλλα ξεκιναει να τα γραφει απο κατω προς τα πανω...αυτο εννοεις κι εσυ οταν λες για αναποδα γραμματα?

v.polina
18-01-10, 14:47
Στα περισσότερα δυσλεκτικά άτομα εμφανίζονται:

Δυσκολίες στο γραπτό λόγo
Δυσκολίες στη γραφή
Σοβαρά προβλήματα στην ορθογραφία
Αργοπορία στη μάθηση της ανάγνωσης

Σε ορισμένα δυσλεκτικά άτομα εμφανίζονται:

Δυσκολίες στα μαθηματικά, ειδικά στην αφομοίωση συμβόλων και μορφών όπως οι πίνακες πολλαπλασιασμού
Προβλήματα στη βραχυπρόθεσμη μνήμη και οργάνωση
Δυσκολίες στην παρακολούθηση γραπτών οδηγιών και αλληλουχίας δρωμένων
Προβλήματα στην ανάγνωση γραπτών κειμένων
Παλινδρομική εκδήλωση ικανοτήτων.

Επίσης εμφανίζονται:

Δυσκολίες στον προφορικό λόγο
Προβλήματα στην εκτίμηση της απόστασης και της ενημερότητας του χώρου
Σύγχυση δεξιού και αριστερού.

Δυσλεξία και ανασφάλεια
"Λόγω της ανασφάλειας που διακρίνει τα δυσλεξικά παιδιά για το πώς γράφεται μια λέξη, παρατηρείται το φαινόμενο, όταν γράφουν, να θέλουν διαρκώς να διορθώνουν το γράμμα που έγραψαν, με αποτέλεσμα η γραφή τους να παρουσιάζει κακόγραφη και δυσανάγνωστη εικόνα. Αυτή τη γραφή δεν μπορούν εκ των υστέρων να τη διαβάσουν ούτε αυτά τα ίδια που την έγραψαν".

Μορφές Δυσλεξίας
"Η Δυσλεξία παρουσιάζεται με διαφορετική συμπτωματολογία σε κάθε παιδί. Δεν uπάρχει ενιαία μορφή δυσλεξίας".

Δυσλεξία και ανάγνωση!
"Συμβαίνει τα πιο έξυπνα δυσλεξικά παιδιά να διαβάζουν σχεδόν σαν "νερό" ένα κείμενο. Όμως, εάν προσέξει κανείς καλύτερα, θα διαπιστώσει ότι
διαβάζουν περίπου και κατά κάποιο τρόπο νοηματικά, δηλαδή βρίσκουν δικές τους λέξεις με περίπου ίδιο νόημα και απλά τις προφέρουν".

Αντιμετώπιση της Δυσλεξίας
"Η Δυσλεξία και οι άλλες μορφές Μαθησιακών Δυσκολιών αντιμετωπίζονται σωστά, μόνο με την εφαρμογή εξατομικευμένης διδασκαλίας,η οποία πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε παιδιού".

Από βικιπαίδεια
Χρειάζεται μάλλον βοήθεια το παιδάκι. Είναι κρίμα να παιδεύεται μια ζωή

ευχαριστω για την απαντηση...μαλλον θα πρεπει να εντεινω τις προσπαθειες μου να το καταλαβουν οι γονεις του,γιατι το νιωθω σαν δικο μου παιδακι και ποναω να το βλεπω να ζοριζεται και να μην του δινει κανεις την βοηθεια που χρειαζεται...και ειναι αρκετα εξυπνο παιδακι,ειναι κριμα να μεινει πισω.

v.polina
18-01-10, 14:48
προσπαθω να καταλαβω αν το εξηγησα σωστα...τα γραμματα του δεν φαινονται αναποδα οταν τα διαβαζεις στο χαρτι,αλλα ξεκιναει να τα γραφει απο κατω προς τα πανω...αυτο εννοεις κι εσυ οταν λες για αναποδα γραμματα?

αναφερομουν στην απαντηση απο kalamaraki αλλα αργησα να το γραψω..

Ευάκι
18-01-10, 14:53
Απ΄οτι ξέρω είναι χαρισματικά άτομα όποιοι έχουν δυσλεξία. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης και βοήθειας στο σχολείο. Θέλει λίγο ψάξιμο, αλλά είναι απαραίτητο, ώστε να έχει τις ίδιες ευκαιρίες στη ζωή του.

mariazil
18-01-10, 15:30
Το σίγουρο είναι ότι από τη στιγμή που προκαλεί πρόβλημα στη ροή του μαθήματος, άρα και στο ίδιο το παιδί, πρέπει να εξατασθεί κάθε ενδεχόμενο.

Πολύ πιθανόν να μην πρόκειται καν για δυσλεξία, αλλά κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία κι αυτό θα σας το πει μόνο ο ειδικός που θα εξετάσει το παιδί. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αυτή η εξέταση, γιατί είναι ακόμη σε ηλικία που μπορεί να βοηθηθεί ουσιαστικά και να ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα.

Είναι πολύ λεπτή η θέση σου, έχω βρεθεί κι εγώ στην ίδια θέση με την ανηψιά του άντρα μου και σε καταλαβαίνω.

Το θέμα είναι ότι σ'αυτές τις περιπτώσεις, οι γονείς δεν είναι πάντα πρόθυμοι να αποδεχτούν την κατάσταση και χρειάζεται πολύ προσοχή κι υπομονή από την πλευρά σου. Τόνισέ τους όμως ότι από τη στάση τους εξαρτάται κατά πολύ το πόσο καλά θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα.

Δες κι εδώ για περισσότερες πληροφορίες, ίσως αναγνωρίσεις κάποια από τα συμπτώματα:
http://www.focusonchild.gr/
http://www.specialeducation.gr/index.php
http://www.dyslexia.gr/

Καλή τύχη!:)

v.polina
18-01-10, 16:45
Το σίγουρο είναι ότι από τη στιγμή που προκαλεί πρόβλημα στη ροή του μαθήματος, άρα και στο ίδιο το παιδί, πρέπει να εξατασθεί κάθε ενδεχόμενο.

Πολύ πιθανόν να μην πρόκειται καν για δυσλεξία, αλλά κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία κι αυτό θα σας το πει μόνο ο ειδικός που θα εξετάσει το παιδί. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αυτή η εξέταση, γιατί είναι ακόμη σε ηλικία που μπορεί να βοηθηθεί ουσιαστικά και να ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα.

Είναι πολύ λεπτή η θέση σου, έχω βρεθεί κι εγώ στην ίδια θέση με την ανηψιά του άντρα μου και σε καταλαβαίνω.

Το θέμα είναι ότι σ'αυτές τις περιπτώσεις, οι γονείς δεν είναι πάντα πρόθυμοι να αποδεχτούν την κατάσταση και χρειάζεται πολύ προσοχή κι υπομονή από την πλευρά σου. Τόνισέ τους όμως ότι από τη στάση τους εξαρτάται κατά πολύ το πόσο καλά θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα.

Δες κι εδώ για περισσότερες πληροφορίες, ίσως αναγνωρίσεις κάποια από τα συμπτώματα:
http://www.focusonchild.gr/
http://www.specialeducation.gr/index.php
http://www.dyslexia.gr/

Καλή τύχη!:)

θα τα κοιταξω...ευχαριστω πολυ.να δω μονο πως θα καταφερω να τους το συζητησω....

Φλορα
18-01-10, 16:55
Mπορει να ειναι δυσλεξια,μπορει και οχι......το θεμα ειναι λιγο λεπτο και για να πεις με σιγουρια οτι ειναι οντως,ειναι λιγο δυσκολο.Η δυσλεξια εχει απειρες μορφες.Και μενα η κορη μου γραφει τα γραμματα απο κατω προς τα πανω.Βεβαια αυτο απο μονο του δεν σημαινει οτι εχει απαραιτητα δυσλεξια.Το γεγονος ομως οτι ενα παιδι εχει πολυ χαμηλες επιδοσεις στο σχολειο ειναι κατι απο το οποιο μπορει να σε κανει να υποψιαστεις δυσλεψια,συνδρομο ελλειματικης προσοχης κλπ
Ορμωμενη απο τις σχολικες επιδοσεις αρχισα κι εγω να το ψαχνω και να υποψιαζομαι οτι κατι συμβαινει........
Το προβλημα βεβαια το δικο μας ειναι η ελλειματικη προσοχη και υπερκινητικοτητα.......
Προσεξε πως θα το χειριστεις γιατι σ αυτες τις περιπτωσεις η αρνηση ειναι συνηθες φαινομενο.

mariazil
18-01-10, 17:21
Φλόρα, έχεις απόλυτο δίκιο!

mmdad
18-01-10, 17:22
Παντως η φιλη μου που ειναι ειδικη παιδαγωγος εχει μαθητες με δυσλεξια που περασαν το πανεπιστημιο.
Και εγω εχω μια μορφη δυσλεξιας. Εχω τελειωσει πολυτεχνιο, εχω κανει 2 μεταπτυχιακα και εχω μαθει 4 ξενες γλωσσες. Δεν ειναι ντροπη να εχει καποιος προβλημα. Ειναι κριμα ομως γιατι χανεται το δυναμικο του παιδιου μια και αργοτερα θα χαραξτηριστει "κακος μαθητης" και "τεμπελης". Και ειναι κριμα αυριο οι γονεις να πληρωνουν για ιδιετερα ενω με ειδικη αγωγη (παλι θα πρεπει να την πληρωνουν βεβαια) θα μαθει να τα καταφερνει μονος του.

v.polina
18-01-10, 18:53
το θεμα ειναι οτι οι γονεις δυσκολα το καταλαβαινουν.οπως ειπε και η φλορα,αυτο που παιρνω απο την μερια τους ειναι αρνηση.νομιζω οτι θα παω να βρω η ιδια την δασκαλα του στο σχολειο για να της μιλησω,να δω την συμπεριφορα του και εκει,και μετα βλεπουμε...

kisha
18-01-10, 19:57
εχω συγγενει ςμε δυσλεξια!ειναι αστερια στον προφορικο λογο,αλλα τα γραμματα τους ειναι σαν ορνιθοσκαλισματα,δεν μπορουν να μαθουν ορθογραφια,δεν μπορουν να παπαγαλισουν,οταν διαβαζουν ξεχνανε προτασεις ολοκληρες,ακομη και σελιδες!η δυσλεξια ειναι πολυ κοινη στις μερες μας και σχετικα ευκολα αντιμετωπιζεται!

AngiCat
18-01-10, 21:15
Το καλύτερο που έχουν να κάνουν οι γονείς είναι να πάνε το παιδί για μια εξέταση στο ΚΔΑΥ της περιοχής τους όπου και θα τους συμβουλέψουν τι πρέπει να κάνουν. Επίσης αναλαμβάνουν να φέρουν σε επαφή τους εκπαιδευτικούς του παιδιού από σχολεία και φροντιστήρια και να τους συμβουλέψουν για την καλύτερη αντιμετώπιση του συγκεκριμένου περιστατικού. Ειναι γενικά επαγγελματίες αν και πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις.

ΚΔΑΥ-Περιφ. δ/νση εκπαίδευσης Αττικής http://www.focusonchild.gr/images/M_images/printButton.png (http://www.focusonchild.gr/index2.php?option=com_content&task=view&id=55&pop=1&page=0&Itemid=78) http://www.focusonchild.gr/images/M_images/emailButton.png (http://www.focusonchild.gr/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=55&itemid=78) ΚΔΑΥ-Περιφ. δ/νση εκπαίδευσης Αττικής Α' ΑΘΗΝΑΣ
Κανδάνου 18, 115 26 Αθήνα
mail@kday-a-athin.att.sch.grΑυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε
210-6929636
210-6929637
Fax:210-6929617
Β' ΑΘΗΝΑΣ
Λεωφ. Ηρακλείου 268, 142 31 Ν.Ιωνία
210-2751735
Fax:210-2751735
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
Θηβών 250, 122 44 Αιγάλεω
210-5610995
210-5613655
210-5694201
Fax:210-5613655
Δ' ΑΘΗΝΑΣ
Αλσους και Αγ. Νικολάου 166 75 Γλυφάδα
mail@kday-d-athin.att.sch.grΑυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε
210-9605974
ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
21ο χλμ. Λεωφ.Λαυρίου και Μεταξά 35, 194 00 Κορωπί
6646669
Fax:6646669
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Περσεφόνης 19, 192 00 Ελευσίνα
5561990
5561665
Fax:5561665
ΠΕΙΡΑΙΑ
Τζαβέλλα 88, 185 33 Πειραιάς
mail@kday-peiraia.att.sch.grΑυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε
4131561
Fax:4131509