PDA

Επιστροφή στο Forum : τι διδασκονται στο νηπιαγωγειο;


rena_d
05-09-11, 16:39
Αγαπητοι φιλοι,
χρειαζομαι τη βοηθεια σας. Ο γιος μου θα ξεκινησει νηπιαγωγειο, πρωτα ο Θεος κ αν δεν γινουν τελικα οι απεργιες που συζητουνται. Το προβλημα μου ειναι πως ζουμε σε νησι, εγω ειμαι εγκυος 7 1/2 μηνων και θα πρεπει μεσα Οκτωβριου να ανεβουμε στην Αθηνα για τη γεννα. Εδω δεν εχουμε καμμια βοηθεια, γιαγιαδες παππουδες κλπ, οποτε ο μικρουλης δεν μπορει να μεινει πισω. Τελευταια ημερομηνια τοκετου εχω 15/11 που σημαινει πως στη χειροτερη των περιπτωσεων θα πρεπει να χασει μαθηματα για εναν ολοκληρο μηνα. Ποσο σημαντικο ειναι αυτο το διαστημα για το παιδι; απο αποψη διδασκαλιας κι οχι προσαρμογης καθως πηγαινει σε "σχολειο " απο την ηλικια των 18 μηνων και εχει καθε χρονο αψογη προσαρμογη και φυσικα τρελη χαρα.

katerinak
05-09-11, 17:05
Αγαπητοι φιλοι,
χρειαζομαι τη βοηθεια σας. Ο γιος μου θα ξεκινησει νηπιαγωγειο, πρωτα ο Θεος κ αν δεν γινουν τελικα οι απεργιες που συζητουνται. Το προβλημα μου ειναι πως ζουμε σε νησι, εγω ειμαι εγκυος 7 1/2 μηνων και θα πρεπει μεσα Οκτωβριου να ανεβουμε στην Αθηνα για τη γεννα. Εδω δεν εχουμε καμμια βοηθεια, γιαγιαδες παππουδες κλπ, οποτε ο μικρουλης δεν μπορει να μεινει πισω. Τελευταια ημερομηνια τοκετου εχω 15/11 που σημαινει πως στη χειροτερη των περιπτωσεων θα πρεπει να χασει μαθηματα για εναν ολοκληρο μηνα. Ποσο σημαντικο ειναι αυτο το διαστημα για το παιδι; απο αποψη διδασκαλιας κι οχι προσαρμογης καθως πηγαινει σε "σχολειο " απο την ηλικια των 18 μηνων και εχει καθε χρονο αψογη προσαρμογη και φυσικα τρελη χαρα.

τον πρωτο καιρο δινουμε εμφαση στην προσαρμογη κ σους κανονες.εννοειται οτι γινεται δουλεια κ σε αλλους τομεις αλλα οχι αυστηρα.αποτε αν δεν εχει προβλημα προσαρμογης θα ακολουθησει ευκολα.απο γραμματα κ αριθμους αν θα χει γινει κατι θα ναι κατι απλο πχ το ο απο το οχι της γιορτης.επιπλεον ειναι η πρωτη επαφη με τα ονοματα των συμμαθητων ,αναγνωστικα,τις μερες τον καιρο κτλ.αυτα λιγο πολυ μπορεις να τα συνεχιζεις κ στο σπιτι

rena_d
06-09-11, 16:08
Κατερινα σ'ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου. Ειχα μεγαλο αγχος γιατι δεν θεωρω πως θα πρεπει ο "μεγαλος " να ζημιωθει απο την αφιξη του μωρου ή τουλαχιστον να γινει στο μικροτερο δυνατο βαθμο. Τα νουμερα τον ενδιεφεραν απο πολυ μικρη ηλικια σε αντιθεση με τα γραμματα- δεν ξερει κ δεν θελει να μαθει να γραφει ουτε το ονομα του οσες φορες κ αν προσπαθησα να του το μαθω, μεσα απο παιχνιδι παντα κ χωρις πιεση- γι'αυτο κ θεωρω πολυ σημαντικο το να μην χασει κατι. Σιγουρα με την εναρξη της χρονιας θα μιλησω κ με τη νηπιαγωγο του κ θα με κατευθυνει αλλα... πιστευω πως καταλαβαινεις τι εννοω...

katerinak
06-09-11, 16:49
σε καταλαβαινω!παντα θα νιωθεις οτι κατι εχασε!αν περασει καλα κ ανυπομονει να ξανα πει ολα θα πανε καλα!σε ποια περιοχη εισαι;

rena_d
07-09-11, 16:46
Μενουμε στη Σαντορινη. Ιδιαιτερα δυσκολο μερος αλλα αξιζει τον κοπο- τουλαχιστον για τα παιδια. Βεβαια μας λειπουν πολλα πραγματα και ερεθισματα αλλα δεν μπορεις να τα εχεις ολα... δυστυχως:smile:

mmdad
17-09-11, 15:54
Λοιπον και εγω αυτη την αποροια εχω...
Ο γιος μου παει στο Βελγικο σχολειο 5 ημερες στην εβδομαδα και κανουν διαφορες δραστηριοτητες αναλογες με αυτες που περιγραψατε. Παιζουν ζωγραφιζουν κτλ...
Το Σαββατο αρχισαμε Ελληνκο προνηπιο και απο οτι ειδα παλι θα κανουν ζωγραφικη και τετοιου ειδους δραστηριοτητες. Μας ζητησε η δασκαλα τα ιδια υλικα με το Βελγικο σχολειο. Ποσες ωρες θα ασχολουνται με την γλωσσα και πως? Γιατι βεβαια δεν νομιζω οτι χρειαζονται προσαρμογη ή ζωγραφικη την στιγμη που ηδη το κανουν αυτο 5 ημερες την εβδομαδα..Σιγουρα δεν μπορουν να κανουν μαθημα συνεχεια αλλα και να τον τρωνε οι δρομοι (γιατι ειναι μακρια) μονο για να ζωγραφιζει???

emmaki
17-09-11, 16:10
Λοιπον και εγω αυτη την αποροια εχω...
Ο γιος μου παει στο Βελγικο σχολειο 5 ημερες στην εβδομαδα και κανουν διαφορες δραστηριοτητες αναλογες με αυτες που περιγραψατε. Παιζουν ζωγραφιζουν κτλ...
Το Σαββατο αρχισαμε Ελληνκο προνηπιο και απο οτι ειδα παλι θα κανουν ζωγραφικη και τετοιου ειδους δραστηριοτητες. Μας ζητησε η δασκαλα τα ιδια υλικα με το Βελγικο σχολειο. Ποσες ωρες θα ασχολουνται με την γλωσσα και πως? Γιατι βεβαια δεν νομιζω οτι χρειαζονται προσαρμογη ή ζωγραφικη την στιγμη που ηδη το κανουν αυτο 5 ημερες την εβδομαδα..Σιγουρα δεν μπορουν να κανουν μαθημα συνεχεια αλλα και να τον τρωνε οι δρομοι (γιατι ειναι μακρια) μονο για να ζωγραφιζει???

Η προσαρμογή εξαρτάαι από τα παιδιά που έχεις μπροστά σου.
Εσέναμμπορεί να σου φαίνεται εύκολο το να μπεις σε ένα άγνωστο χώρο και να γνωρίσεις τόσα νέα άτομα. Για το 5χρονο όμως είναι ένας καινούριος κόσμος.
Επίσης, τις πρώτες μέρες κάνουμε και τη γνωριμία με τα άτομα μέσα στην τάξη, με το χώρο, με τους κανόνες της τάξης κλπ κλπ κλπ. Αυτό δεν γίνεται στα μικρά παιδιά με τη μία, αλλά κάνουμε π.χ. πολλά παιχνίδια γνωριμίας, ή κάνουμε ταμπλο με τους κανόνες της τάξης, αφού πρώτα τους συζητήσουμε με τα παιδιά κλπ κλπ κλπ
Μην ξεχ'ασω, μέσα από αυτό που σε εσένα την απλή μαμά φαίνεται ως απλή ζωγραφική, ένας εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει δραστηριότητες. Μπορεί να ενθαρρύνει τα παιδιά να ζωγραφίσουν, γιατί πολλά λένε ότι δεν μπορούν, μπορεί να δει τις οικογενειακές σχέσεις από μια ζωγραφιά με θέμα την οικογένεια, μπορεί να δει αν κάποιο παιδί πιθανόν αντιμετωπίζει κάτι από τα χρώματα που χρησιμοποιεί ή από το τι επιλέγει να απεικονίσει....
Τέλος, να πω ότι κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δική του μέθοδο και όσα αναφέρω εγώ εδώ είναι παραδείγματα από αυτά που έκανα εγώ, και όχι πανάκεια για όλους....

mmdad
17-09-11, 19:59
Η προσαρμογή εξαρτάαι από τα παιδιά που έχεις μπροστά σου.
Εσέναμμπορεί να σου φαίνεται εύκολο το να μπεις σε ένα άγνωστο χώρο και να γνωρίσεις τόσα νέα άτομα. Για το 5χρονο όμως είναι ένας καινούριος κόσμος.
Επίσης, τις πρώτες μέρες κάνουμε και τη γνωριμία με τα άτομα μέσα στην τάξη, με το χώρο, με τους κανόνες της τάξης κλπ κλπ κλπ. Αυτό δεν γίνεται στα μικρά παιδιά με τη μία, αλλά κάνουμε π.χ. πολλά παιχνίδια γνωριμίας, ή κάνουμε ταμπλο με τους κανόνες της τάξης, αφού πρώτα τους συζητήσουμε με τα παιδιά κλπ κλπ κλπ
Μην ξεχ'ασω, μέσα από αυτό που σε εσένα την απλή μαμά φαίνεται ως απλή ζωγραφική, ένας εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει δραστηριότητες. Μπορεί να ενθαρρύνει τα παιδιά να ζωγραφίσουν, γιατί πολλά λένε ότι δεν μπορούν, μπορεί να δει τις οικογενειακές σχέσεις από μια ζωγραφιά με θέμα την οικογένεια, μπορεί να δει αν κάποιο παιδί πιθανόν αντιμετωπίζει κάτι από τα χρώματα που χρησιμοποιεί ή από το τι επιλέγει να απεικονίσει....
Τέλος, να πω ότι κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δική του μέθοδο και όσα αναφέρω εγώ εδώ είναι παραδείγματα από αυτά που έκανα εγώ, και όχι πανάκεια για όλους....

Δεν λεω οτι η ζωγραφικη δεν εχει αξια. Αλλα την στιγμη που τα περισσοτερα παιδακια εχουν μονο αυτο το 5αωρο για να μαθουν ελληνικα αναρωτιεμαι μηπως θα επρεπε να δινεται περισσοτερη βαρυτητα σε δραστηριοτητες σχετικες με την γλωσσα. Να σημειωσω οτι το ελληνικο σχολειο ειναι επιπλεον του Βελγικου.. Δηλαδη ολα τα παιδακια εχουν ηδη παει μια χρονια στο Βελγικο προνηπιο οποτε λιγο πολυ ξερουν να σταθουν σε μια ταξη

miriki
17-09-11, 21:01
Η ζωγραφική είναι εξαιρετική αφορμή για διδασκαλία της γλώσσας. Τα παιδιά "αναγκάζονται" να συζητήσουν για να ζητήσουν χρώματα, υλικά κ.λ.π., μιλούν με τη νηπιαγωγό για να της εξηγήσουν τη ζωγραφιά και τη βλέπουν να καταγράφει τα λεγόμενά τους. Βλέπουν να γράφει την ημερομηνία και αργότερα θα ενθαρρύνονται να τη γράφουν μόνα τους. Γράφουν ή αντιγράφουν το όνομά τους κ.ο.κ.

Παγόβουνο είναι οι δραστηριότητες από αυτό που βλέπεις έχει το τριπλάσιο ;).

mmdad
17-09-11, 21:25
Η ζωγραφική είναι εξαιρετική αφορμή για διδασκαλία της γλώσσας. Τα παιδιά "αναγκάζονται" να συζητήσουν για να ζητήσουν χρώματα, υλικά κ.λ.π., μιλούν με τη νηπιαγωγός για να της εξηγήσουν τη ζωγραφιά και τη βλέπουν να καταγράφει τα λεγόμενά τους. Βλέπουν να γράφει την ημερομηνία και αργότερα θα ενθαρρύνονται να τη γράφουν μόνα τους. Γράφουν ή αντιγράφουν το όνομά τους κ.ο.κ.

Παγόβουνο είναι οι δραστηριότητες από αυτό που βλέπεις έχει το τριπλάσιο ;).

Μακαρι γιατι ταλεπωρηται πολυ. Να μαθει τουλαχιστον ελληνικα για να μην εχει προβλημα οταν γυρισουμε πισω..

mmdad
29-10-11, 20:00
Σημερα ειχαμε ενημερωση και μας ειπε η δασκαλα να μην περιμενουμε να μαθουν να γραφουν και να διαβαζουν... Πρεπει να ξερουν να γραφουν τελικα ή οχι? Γιατι μια απο τις παρεβρισκομενες μαμαδες αναφερε οτι η διευθυντρια του δημοτικου της ειπε οτι πρεπει να ξερουν... Να αναφερω οτι στο Βελγικο μας ειπαν οτι θα αρχισουν να μαθανινουν να γραφουν το ονομα τους μετα τις γιορτες. Απο την αλλη ο χρονος στο ελληνικο σχολειο ειναι μονο 5 ωρες την εβδομαδα και υπαρχουν καποια παιδακια που δεν μιλανε καθολου ελληνικα. Βεβαια και ο δικος μου οαν πηγε στο Βελγικο δεν καταλαβαινε αλλα δεν καθιστερισαν για αυτον το προγραμμα..

emmaki
29-10-11, 20:10
Σημερα ειχαμε ενημερωση και μας ειπε η δασκαλα να μην περιμενουμε να μαθουν να γραφουν και να διαβαζουν... Πρεπει να ξερουν να γραφουν τελικα ή οχι? Γιατι μια απο τις παρεβρισκομενες μαμαδες αναφερε οτι η διευθυντρια του δημοτικου της ειπε οτι πρεπει να ξερουν... Να αναφερω οτι στο Βελγικο μας ειπαν οτι θα αρχισουν να μαθανινουν να γραφουν το ονομα τους μετα τις γιορτες. Απο την αλλη ο χρονος στο ελληνικο σχολειο ειναι μονο 5 ωρες την εβδομαδα και υπαρχουν καποια παιδακια που δεν μιλανε καθολου ελληνικα. Βεβαια και ο δικος μου οαν πηγε στο Βελγικο δεν καταλαβαινε αλλα δεν καθιστερισαν για αυτον το προγραμμα..


Δεν υπάρχει πρέπει και δεν πρέπει στο νηπιαγωγείο. Υπάρχουν στόχοι που θέτει η κάθε εκπαιδυετικός.
Εγώ, δεν θέλω να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν με την έννοια που το έχουμε στο μυαλό μας οι ενήλικες.
Θέλω να μάθουν να γράφουν το όνομα τους (μετά το Πάσχα και με πεζά γράμματα), το όνομα 2-3 φίλων τους, να αντιγράφουν λέξεις (π.χ. μέρες εβδομα΄δας, καιρό κλπ). Να αναγνωρίζουν το όνομα τους όταν το δουν κάπου, το όνομα του φίλου τους, να αναγνωρίζουν γράμματα από το όνομα τους (π.χ. ο Κώστας αν δει το Σ να πει ότι υπάρχιε στο όνομα του, η Γιάννα το Ν κλπ).
Αυτά για γραφή και ανάγνωση. Αν κάποιο παιδί μπορέσει και φτάσει σε επίπεδο ανώτερο από αυτό, καλώς. Εγώ, όμως, δεν θα το ζητήσω από το παιδί.
Στα μαθηματικά, θέλω να μάθουν τους αριθμούς από το 0 μέχρι το 10 (την ποσότητα και όχι απλά να μετράνε), και πράξεις μεταξύ τους. Θέλω να μάθουν να τους γράφουν με τη σωστή φορά. Επισης, θέλω να έχουν κατακτήσει έννοιες όπως ψηλός-κοντός, μικρός-μεγάλος, τόσο-όσο, κοντός-ψηλός κλπ

mmdad
29-10-11, 20:32
Το βασικο μου θεμα ειναι τι ειναι προ απαιτουμενο για το δημοτικο στην Ελλαδα. Δηλαδη αν ολα τα παιδακια ξερουν να γραφουν το ονομα τους και ο δικος μου δεν ξερει δεν θα εχει προβλημα?

(Βεβαια εχουμε ενα χρονο ακομη γιατι τωρα ειναι στο προνηπιο..)

EvaBar
29-10-11, 23:16
Το βασικο μου θεμα ειναι τι ειναι προ απαιτουμενο για το δημοτικο στην Ελλαδα. Δηλαδη αν ολα τα παιδακια ξερουν να γραφουν το ονομα τους και ο δικος μου δεν ξερει δεν θα εχει προβλημα?

(Βεβαια εχουμε ενα χρονο ακομη γιατι τωρα ειναι στο προνηπιο..)


Στο προνηπιο δεν ειναι υποχρεωτικό να μάθουν να γράφουν τίποτα τα παιδάκια. Στο νήπιο είναι καλό να μάθουν αυτά που σου έγραψε η εμμα. Πάντως και στο δημοτικό να έχεις υπόψη σου πως οι δασκάλες αν έχουν πολλά παιδιά που δεν γράφουν ας πουμε το όνομά τους κλπ, θα κινηθούν ανάλλογα. Ειναι νωρίς μου φαίνεται να αγχώνεσαι απο φέτος.

Gold
29-10-11, 23:49
Στο προνηπιο δεν ειναι υποχρεωτικό να μάθουν να γράφουν τίποτα τα παιδάκια. Στο νήπιο είναι καλό να μάθουν αυτά που σου έγραψε η εμμα. Πάντως και στο δημοτικό να έχεις υπόψη σου πως οι δασκάλες αν έχουν πολλά παιδιά που δεν γράφουν ας πουμε το όνομά τους κλπ, θα κινηθούν ανάλλογα. Ειναι νωρίς μου φαίνεται να αγχώνεσαι απο φέτος.
Ετσι γινεται στην πρωτη δημοτικου?


Βλεπουν οι δασκαλες τι γνωριζουν τα παιδακια και κινουνται αναλογα?



η ακολουθουν καποιους κανονες?στην πρωτη δημοτικου.

Ειναι μια απορια μου αυτη,η οποια μου γεννηθηκε σε συνελευση που εγινε στο νηπιαγωγειο και καποιες μαμαδες αγχωμενες ¨πιεζαν¨την νηπιαγωγο να προχωρησει σε γραφη κι αναγνωση,αριθμους κτλ γιατι ακουσαν πως στην πρωτη δημοτικου, ζηταν απ τα παιδια ποσο κανει 2+3:-? και διαφορα αλλα.

Προσωπικα εχω εμπιστοσυνη στην νηπιαγωγο,για το προγραμμα διδασκαλιας της,και προσπαθουμε στο σπιτι να κανουμε καποια πραγματα,ασκησεις επαναληψης αυτων που ξερει μεχρι τωρα,γραμματα,αριθμους κ.α.

mmdad
30-10-11, 01:18
Παντως εμας μας ειπε οτι θα τους μαθει προσθεση και αφαιρεση μεχρι το 20 αλλα δεν εδωσα βαρυτιτα γιατι αυτο θα το μαθει και στο Βελγικο σχολειο

emmaki
30-10-11, 10:42
Ετσι γινεται στην πρωτη δημοτικου?


Βλεπουν οι δασκαλες τι γνωριζουν τα παιδακια και κινουνται αναλογα?


η ακολουθουν καποιους κανονες?στην πρωτη δημοτικου.
Ειναι μια απορια μου αυτη,η οποια μου γεννηθηκε σε συνελευση που εγινε στο νηπιαγωγειο και καποιες μαμαδες αγχωμενες ¨πιεζαν¨την νηπιαγωγο να προχωρησει σε γραφη κι αναγνωση,αριθμους κτλ γιατι ακουσαν πως στην πρωτη δημοτικου, ζηταν απ τα παιδια ποσο κανει 2+3:-? και διαφορα αλλα.

Προσωπικα εχω εμπιστοσυνη στην νηπιαγωγο,για το προγραμμα διδασκαλιας της,και προσπαθουμε στο σπιτι να κανουμε καποια πραγματα,ασκησεις επαναληψης αυτων που ξερει μεχρι τωρα,γραμματα,αριθμους κ.α.


Το 2+3 θα το μάθει στο νηπιαγωγείο, όπως θα μάθει και πράξεις με όλους τους αριθμούς στην πρώτη δεκάδα (π.χ. 5+3, 4-2, 8+1, 9+0). Κάποια παιδιά που θα είναι πιο προχωρημένα/δυλεμένα/με περισσότερες ικανότητες, πιθανόν θα μάθουν και πολλαπλασιασμό και διαίρεση στην δεκάδα (π.χ. πώς θα μοιράσουμε 6 καραμέλες σε 3 παιδιά; ή αν πάρω 3 φορές από 2 μαρκαδόρους πόσους θα έχω; κλπ. όχι δηλαδή με ορολογία).
Η γραφή και η ανάγνωση δουλέυονται όπως είπα παραπάνω.
Στο δημοτικό υπάρχει όλος ο χρόνος για να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν με την έννοια που δίνουμε σε αυτά εμείς οι ενήλικες.
Ο σκοπός του νηπιαγωγείου δεν είναι να μάθει αυτά στα παιδιά.
Υπάρχει ο οδηγός νηιαγωγού στο ίντερνετ, από όπου μπορεί ο καθένας να πάρει μια ιδέα για το τι δουλειά γίνεται. Βέβαια, τονίζω ότι είναι ΟΔΗΓΟΣ και έχει συμβουλευτικό ρόλο. Δεν είναι πανάκεια που ακολουθείται από όλους, δεν είναι ύλη που πρέπει να "βγει".

miriki
30-10-11, 14:37
Να συμπληρώσω στα όσα πολύ ωραία είπε η emmaki ότι στο νηπιαγωγείο (και θα έπρεπε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης να συμβαίνει αυτό) βάζουμε ουσιαστικά για κάθε παιδί διαφορετικό στόχο. Δεν μπορούμε να έχουμε τα ίδια αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά καθώς διαφέρουν ως προς την ωριμότητα, την εμπειρία, την ηλικία κ.λ.π. Έτσι άλλο θα μάθει να προσθέτει στη δεκάδα ενώ άλλο θα μάθει απλώς να βρίσκει τα ίδια από πολλά αντικείμενα που είναι και τα δυο στόχοι στα μαθηματικά. Αυτό που προσπαθούμε να κατορθώσουμε είναι να φτάσει το κάθε παιδί στο ανώτερο σημείο που μπορεί το ίδιο όχι στο ανώτερο σημείο που αναφέρει το πρόγραμμα.